|
|
|
||
The course builds on the previous semester and further develops the ability of the student to master playing the instrument at a level that allows its quality use in teaching music education at primary school. Course contents: study of recital composition from the Classicist period. Continuous acquisition of simple instructive instrument repertoire, usable in music education practice. The area of improvisation is deepened by the gradual use of secondary quintacords and creation
simple overtures. The violinists further consolidate the intonation purity and instrumental technique of playing songs and transpose them into keys that suit the children's voice range.
Last update: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (30.10.2019)
|
|
||
1 kredit/30 hodin: 12 hodin přímé výuky, 18 hodin práce na studovaném repertoáru. Last update: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
V tomto semestru se zaměříme na dalších 5 písní, na úrovni II. stupně, ze zpěvníku Já, písnička, 2. díl, nebo 3. díl, či vlastní výběr na úrovni daného zpěvníku. Písně transponujeme do nejbližší toniny, přes mimotonální dominantu.
Z přednesových skladeb se zaměříme na klasicizmus.
Last update: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (19.04.2018)
|
|
||
HRADECKÝ, E.: Hrajeme na klavír podle akordových značek ZUŠ, střední a vyšší pedaogigcké školy. PEtřvald: Blesk Market, 2001, 91 s. ISMN 970-0-706544-00-7. HRADECKÝ, E.: Hrajeme na klavír podle akordových značek. Praha: Edit, 1991. 91 s. NEDĚLKA, M. Klavír jako nástroj tvořivého rovzoje osobnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagoigcká fakulta, 2011. 189 s. ISBN 978-80-7290-427-3. NEDĚLKA, M. Příručka klavírní improvizace I. praha: Karolinum, 1997. 111 s. ISBN 80-7184-314-8. TICHÁ, A., ŠIMANOVSKÝ Z. Lidové písničky a hry s nimi. Praha : Portál 1999. ISBN 80-7178-323-4.
MARCOLOVÁ, J. Klavírní improvizace: pro děti předškolního věku a žáky 1.-3. ročníku LŠU. Praha : Panton, 1983.
Last update: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|