|
|
|
||
Students improve their knowledge and skills of literary theory which are needed for analysis of literary texts. This knowledge and skills are built up in German. Analysis mostly of shorter texts which can be used when teaching a foreign language at elementary schools, not only for pre-intermediate level but also for elementary level. Work with the text is seen as one of the methods underlining the communicative aspect of teaching a foreign language.
Last update: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (14.09.2020)
|
|
||
Cílem kurzu je prohloubiz dovednost literární analýzy a propojit ji s postupy textově-stylistické a jazykové analýzy textu se zaměřením jak na texty objevující se v učebnicových souborech, tak na texty funkčního stylu krásné lireatury se zaměřením na literaturu pro děti a mládež. Last update: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (14.09.2020)
|
|
||
Last update: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (14.09.2020)
|
|
||
MALÁ, Jiřina. Einführung in die deutsche Stilistik. Brno: FF MU, 2003. BRINKER, Klaus. Linguistische Textanalyse. Eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. 6., überarbeitete und erweiterte Auflage. (Grundfragen der Germanistik. Bd. 29). Hrsg. von Werner Besch und Hartmut Steinecke. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2005. MARKVARTOVÁ Eva. Einführung in die Literaturwissenschaft. Skripta dostupná v systému moodle, kurz Úvod do teorie literatury, 1. ročníka dvojoborového bakalářského stdia. PETERKA, Josef. Teorie literatury pro učitele. Praha: Mercury Music_Enterainment, 2007. Last update: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (14.09.2020)
|
|
||
Teoretické okruhy spojená s prací s konkrétními texty 1. Pojmy text a styl: texty jednotlivých funčních stylových typů 2. Specifika literárního textu. Symboličnost literárního jazyka se zaměřením na poezii: balady od J. W. Goetha (vs. Kytice K. J. Erbena); H. Heine Loreley; poezie začátku 20. století (Ch. Morgenstern vs. E. Frynta), konkrétní poezie - jazyková a výtvatná stránka básnických útvarů ve smyslu kompaktní obraznosti (E. Jandl a další) 3. Algoritmy literárněvědné, literárnětextové a literárněstylistické analýzy: nepříliš rozsáhlé prózy: F. Kafka: Erzählungen (výběr); B. Brecht: Geschichten vom Herrn Keuner (Wenn die Meische Menschen wären), Heinz Körner: Ein Märchen + Heinz Körner, Bruno Streibel: Wie es weiter ging) 4. Analýza komiksu (Heiner Lünstedt, Ingrid Sabisch: Sophie Scholl. Comic Biographie) 5. Analýza rozsáhlejších děl na základě výběru studentů Last update: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (14.09.2020)
|