|
|
|
||
Students will familiarize with selected practical activities prepared for high school students coming to Interactive
physics laboratory. The course focuses on learning objectives of each activity as well as design and presentation of
the activities. Methods how to analyse the activities will be shown. Based on acquired experiences students will
prepare practical activity according given criteria.
Last update: T_KDF (12.05.2014)
|
|
||
Výuka probíhá blokově, studenti získají zápočet za aktivní účast na všech výukových blocích. Dále je podmínkou zápočtu odevzdání metodického zpracování experimentu vybraného vedoucím cvičení a vytvoření pracovního listu dle zadaných požadavků. Charakter podmínek pro získání zápočtu vylučuje opakování.
Last update: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (11.05.2018)
|
|
||
Millar, R. (2009). Analysing practical activities to assess and improve effectiveness: The Practical Activity Analysis Inventory (PAAI). York: Centre for Innovation and Research in Science Education, University of York. Agrest, M. M. (2009). Physics Labs with Flavor. Physics Teacher 47(5), 297-301. Hieggelke, C. J., et al. (2015). TIPERs: Sensemaking Tasks for Introductory Physics. Boston: Addison-Wesley. Další materiály vedoucích semináře. Last update: Houfková Jitka, RNDr., Ph.D. (11.05.2018)
|
|
||
Objectives of practical activities and factors affecting them. Mechanics of rotating frames Mechanical vibrations Electrostatics Thermodynamics Last update: T_KDF (12.05.2014)
|