|
|
|
||
|
The course is intended for students of science teaching programmes at the Faculty of Science, primarily for the second year of Bachelor studies.
Propedeutic practice is a preparatory course before the internships in the 3rd year of B.Sc. studies and subsequent exit teaching practice I and II in NMgr. The aim is to reflect together on the pedagogical situations seen, to be able to distinguish professional content from form, to describe the different layers of the educational process and to be able to analyse and reflect on them. Last update: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (01.10.2024)
|
|
||
|
Předmět je nepravidelně rozvrhován v týdenním plánu. Úvodní schůzky slouží k seznámení, diskuzi o pozorování výuky, způsobu zápisu pozorování, domlouvání škol. Průběžné společné schůzky cílí na společnou reflexi. Důraz je kladen na společné návštěvy škol a bezprostřední reflexi s danými učiteli a následně skupinovou reflexi s vedoucím, který skupinu na praxi doprovází (garant). Pro splnění předmětu studenti:
Last update: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (27.09.2025)
|
|
||
|
1. Úvodní setkání: seznámení s požadavky předmětu, seznámení účastníků; diskuze a návrhy škol relevantních pro praxi 2. Pedagogická praxe - zdůvodnění, způsoby realizace 3. Pedagogické situace - analýza školního a třídního prostředí, klíčové momenty výuky 4. Pozorování pedagogických situací - možnosti evidence a hodnocení 5. Návštěva 3-4 škol - společné stanovení kritérií hodnocení pro jednotlivé návštěvy 6. Stínování prevázejícího učitele; příklady viděné praxe - sdílení ostatním studentům ve skupině 6. Reflexe pozorovaných pedagogických situací - každá návštěva, hledání/analýza podobných znaků u jednotlivých hodin, pedagogů a škol; SWOT analýza 7. Individuální reflexe navštívených škol. 8. Kritické čtení Kompetenčního rámce absolventa učitelství (https://msmt.gov.cz/vzdelavani/kompetencni-ramec-absolventa-ucitelstvi) - analýza navštívených hodin v kontextu KRAU Last update: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (27.09.2025)
|
|
||
|
Students distinguish between the different pedagogical situations within the observed lessons. Students describe the use of motivational elements in observed lessons. Students describe the assessment methods used in observed lessons. Students discuss with colleagues ways of observing/evaluationg pedagogical situations. Students write a schematical order of activities of the lesson observed, i.e., analyze the lesson observed and identify the different phases of the lesson. Last update: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (01.10.2024)
|
|
||
|
Zapsaní studenti nemusejí splňovat žádné vstupní požadavky, jen musejí být dostatečně flexibilní při domluvě škol a ochotni na setkáních aktivně vystupovat a reflektovat pedagogické situace. Aktivní účast je předpokladem pro zvládnutí dalších typů pedagogických praxí. Last update: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (27.09.2025)
|