|
|
|
||
Experimental subject, which is focused on experiments with natural substances, their isolation, detection or proof
reaction. Learning outcomes of the course unit The aim of the course is for students not only to acquire common laboratory activities, but also to apply theoretical knowledge knowledge of organic substances and their reactions on commonly available material as natural substances are. Students will try experiments with natural substances usable in teaching at secondary school. Last update: Petrželová Simona, RNDr., Ph.D. (25.10.2019)
|
|
||
Opatová, M.; Hybelbauerová, S.: Sváteční experimenty s náměty z kuchyně. (Sborník z konference Súčastnosť a perspektívy didaktiky chémie III.), 2013, s.68-72. Opatová, M.; Hybelbauerová, S.; Experimenty s přírodními látkami v chemickém vzdělávání na SŠ - názory středoškolských učitelů. Scientia in education, 2013, Roč. 4, č. 2, s.52-64. Opatová M., Hybelbauerová S.: Aktuálne trendy ve vyučovaní prírodných vied (Sborník z mezinárodní konference Smolenice 15. - 17.10.2012) 2012, 226 - 230. Krystaly organických látek v chemickém vzdělávání. Opatová M., Hybelbauerová S.: La Chimica nella Scuola 19, 3, 2012, 270 - 273.The experiments with isoprenoids in chemical education. Čtrnáctová H.; Halbych J. Didaktika a technika chemických pokusů. 3. Praha : Karolinum, 2006. 245 s. ISBN 80-246-1192-9. Last update: Petrželová Simona, RNDr., Ph.D. (25.10.2019)
|
|
||
Conditions for credit:: Active participation in all seminars, conducting and analysis of all experiments with natural substances, understanding of experimental methods Last update: Petrželová Simona, RNDr., Ph.D. (25.10.2019)
|
|
||
Experimentální předmět, který je zaměřen na experimenty s přírodními látkami, jejich izolace, detekce či důkazové reakce. Cílem předmětu je, aby si studenti osvojili nejen běžné laboratorní činnosti, ale také aplikovali teoretické znalosti o organických látkách a jejich reakcích na běžně dostupném materiálu jakým přírodní látky jsou. Studenti si vyzkouší experimenty s přírodními látkami využitelné ve výuce na SŠ. Izolace cholesterolu z vaječného žloutku Vanillin x ethylvanillin ve vanillinových cukrech Izolace eugenolu z hřebíčku Izolace trimyristinu z muškátového oříšku Barviva v lentilkách Izolace mentholu z bonbónů Izolace piperinu z pepře Last update: Petrželová Simona, RNDr., Ph.D. (19.03.2019)
|