SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
ICT in Schools - MB180C23A
Title: Informatika ve školní praxi
Czech title: Informatika ve školní praxi
Guaranteed by: Department of Biology Education (31-180)
Faculty: Faculty of Science
Actual: from 2024
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/3, C [HT]
Capacity: 18
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech, English
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Karolína Kotvaltová Sezemská, Ph.D.
Teacher(s): RNDr. Irena Chlebounová
RNDr. Vanda Janštová, Ph.D.
Mgr. Karolína Kotvaltová Sezemská, Ph.D.
RNDr. Jan Mourek, Ph.D.
PhDr. Petr Novotný, Ph.D.
RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D.
Incompatibility : MB180C23
Annotation - Czech
Předmět je věnován roli informačních technologií ve školní výuce. Zabývá se teoretickými aspekty technologií ve výuce a hledá smysluplné formy jejich zařazení do výuky přírodovědných předmětů, zejména biologie. Cílem předmětu je rozvinout digitální gramotnost účastníků tak, aby získali kompetence pro distanční výuku, která bude vhodným doplňkem pro prezenční formy, naznačit cesty k rozvoji těchto dovedností a kompetencí u žáků formou konkrétních úloh a problémů včetně instrumentace laboratorních úloh; neopomíjí ale ani zamyšlení nad specifiky digitálních technologií z pohledu kognitivního, afektivního a psychomotorického vývoje jedince.

V LS 2025 bude otevřena pouze jedna paralelka v čj.
Last update: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (16.02.2025)
Literature - Czech
  • Alter, A. L., & Tesla, J. (2018). Neodolatelné: vzestup návykových technologií a byznys se závislostí (První vydání). Brno: Host.
  • GAGE, J. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. London: David Fulton Publis, 2006. 139 pp. ISBN 978-1-84312-262-3
  • Murphy, S., Hill, T., McDonagh, P., & Flaherty, A. (2022). Mundane emotions: Losing yourself in boredom, time and technology. Marketing Theory, 0(0). https://doi.org/10.1177/14705931221138617
  • Newport, C. (2016). Hluboká práce: pravidla pro soustředěný úspěch v roztěkaném světě. (K. Ešnerová, Přel.) (Vydání první). V Brně: Jan Melvil Publishing.
  • Spitzer, M. (2014). Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum (1. vyd). Brno: Host.
  • Spitzer, M. (2016). Kybernemoc! jak nám digitalizovaný život ničí zdraví. (I. Kratochvílová, Přel.) (První vydání). Brno: Host - vydavatelství, s.r.o.
  • Wolf, M. (2018). Reader, Come Home: The Reading Brain in a Digital World. New York, NY: Harper.

-----

-----

Last update: Novotný Petr, PhDr., Ph.D. (09.06.2023)
Requirements to the exam - Czech

Podmínky udělení zápočtu:

- aktivní účast na praktických cvičeních

- maximálně 2 absence; 3 absence navíc jsou povoleny studentům vykonávajícím praxe (pouze v době, kdy student koná praxe)

 - odevzdání zadaných úkolů prostřednictvím kurzu Google Classroom https://classroom.google.com/c/NzQ3NjIxNjk5NzI4?cjc=gkhh7bo, kód: gkhh7bo

 

Last update: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (16.02.2025)
Syllabus - Czech

datum

jméno

téma

17. 2.

Vanda Janštová

bioinformatika

24. 2.

Jakub Holec

nástroje pro distanční výuku

3. 3.

Karolína Kotvaltová

aplikace 1

10. 3.

Jakub Horák

wildlife dokumenty

17. 3.

Tomáš Kebert

vektory, rastry, Canva

24. 3.

Petr Novotný

prezentační software

31. 3.

Ina Rajsiglová

AI, interaktivní tabule

7. 4.

Petr Novotný

robotika, automatizace

14. 4.

Jan Mourek

webináře, videomikroskop

28. 4.

Irena Chlebounová

čidla vernier

5. 5.

Karolína Kotvaltová

aplikace 2

12. 5.

REZERVA - počítejte s výukou

Last update: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (16.02.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html