Předmět je věnován roli informačních technologií ve školní výuce. Zabývá se teoretickými aspekty technologií ve výuce a hledá smysluplné formy jejich zařazení do výuky přírodovědných předmětů, zejména biologie. Cílem předmětu je rozvinout digitální gramotnost účastníků tak, aby získali kompetence pro distanční výuku, která bude vhodným doplňkem pro prezenční formy, naznačit cesty k rozvoji těchto dovedností a kompetencí u žáků formou konkrétních úloh a problémů včetně instrumentace laboratorních úloh; neopomíjí ale ani zamyšlení nad specifiky digitálních technologií z pohledu kognitivního, afektivního a psychomotorického vývoje jedince.
V LS 2025 bude otevřena pouze jedna paralelka v čj.
Last update: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (16.02.2025)
Literature - Czech
Alter, A. L., & Tesla, J. (2018). Neodolatelné: vzestup návykových technologií a byznys se závislostí (První vydání). Brno: Host.
GAGE, J. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. London: David Fulton Publis, 2006. 139 pp. ISBN 978-1-84312-262-3
Murphy, S., Hill, T., McDonagh, P., & Flaherty, A. (2022). Mundane emotions: Losing yourself in boredom, time and technology. Marketing Theory, 0(0). https://doi.org/10.1177/14705931221138617
Newport, C. (2016). Hluboká práce: pravidla pro soustředěný úspěch v roztěkaném světě. (K. Ešnerová, Přel.) (Vydání první). V Brně: Jan Melvil Publishing.
Spitzer, M. (2014). Digitální demence: jak připravujeme sami sebe a naše děti o rozum (1. vyd). Brno: Host.
Spitzer, M. (2016). Kybernemoc! jak nám digitalizovaný život ničí zdraví. (I. Kratochvílová, Přel.) (První vydání). Brno: Host - vydavatelství, s.r.o.
Wolf, M. (2018). Reader, Come Home: The Reading Brain in a Digital World. New York, NY: Harper.