SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Sports marketing - JKB038
Title: Sportovní marketing
Guaranteed by: Department of Marketing Communication and Public Relations (23-KMKPR)
Faculty: Faculty of Social Sciences
Actual: from 2024
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, MC [HT]
Capacity: 20 / 20 (20)
Min. number of students: 10
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Level: specialized
Additional information: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17342
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Ing. Kateřina Turková, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Ing. Kateřina Turková, Ph.D.
Class: Courses for incoming students
Incompatibility : JJB268
Is incompatible with: JJB268
Annotation - Czech
Kurz je věnován uplatnění znalostí posluchačů ze studia marketingové komunikace a public relations ve sféře sportovního marketingu. Předmět nabídne základní orientaci v pojmech týkajících se odvětví. Porovná PR s reklamou, PR vs. marketing. Definuje modely PR užívané ve sportovním marketingu a jejich komunikační nástroje a cíle.
Seznámí studující se specifiky české sportovní mediální scény. Přinese konkrétní příklady forem komunikace českých i zahraničních sportovců s mediálním prostředím. Zaměří se na image sportovních institucí a také na image jednotlivce. Nedílnou součástí seminářů je praktická stránka public relations a sportovního marketingu, vč. výstupů hostů z praxe.

Jednotlivé přednášky budou postupovat od obecného (důraz na vlastní přípravu studentů, jejich obecný přehled a částečné samostudium) ke konkrétnímu. Předpokladem pro výběr předmětu ze strany studujících je osobní zájem o sportovní odvětví, částečná orientace ve sportu, samostatnost a schopnost prezentace vlastních názorů v diskusích.
Last update: Turková Kateřina, Mgr. Ing., Ph.D. (02.02.2025)
Syllabus - Czech

Předběžný program předmětu:

1) Úvod, představení podmínek předmětu: 17. 2. 2025

2) (Strategická) sportovní komunikace I. (úvod, definice, základní pojmy, související profese): 24. 2. 2025

3) (Strategická) sportovní komunikace II. (komunikace napříč platformami, ekonomické vlivy na sport, TV práva a jejich obchodování, agentury, digitální komunikace, nové trendy): 3. 3. 2025

4) HOST: Mgr. Anna Hrbáčková: 10. 3. 2025

5) Sportovní marketing na sociálních sítích (působení a role sociálních sítí v marketingu, cílové skupiny, přínosy, rizika, konkrétní příklady): 17. 3. 2025

6) Sportovní public relations I. (krizová komunikace, přístupy k řešení krizí, příklady) + Sportovní public relations II. (veřejné vztahy, zaměření na sport, kontinuálnost a časové dimenze práce se sportovní veřejností a publikem, ovlivňování/manipulace veřejnosti): 24. 3. 2024

7) Sportovní public relations II. (stručná historie PR; etické kodexy; corporate/sport social responsibility): 31. 3. 2025

8) Sponzoring a reklama ve sportu (+ image instituce, firmy, sportovního klubu, sportovce): 7. 4. 2025

9) Důležité (neziskové) organizace, jejich projekty a vztah ke sportu (IOC, UNICEF, UNESCO atp.): 14. 4. 2025

Dne 21. 4. 2024 výuka neprobíhá - Velikonoční pondělí (státní svátek)

10) Aktuální sportovní mediální kauzy (způsob jejich řešení, diskuse): 28. 4. 2025

11) Speciální hodina: Významná sportovní událost roku z pohledu sportovního martketingu: 5. 5. 2025

12) Host/exkurze: 12. 5. 2025

 

Program předmětu může být v průběhu semestru po vzájemné dohodě upraven. V rámci výuky je možné zařazení mj. následujících doplňkových aktivit (dle domluvy studujcích a lektorky):

- přednášky na vybraná témata, např. Olympijské hry jako fenomén (poslední LOH a ZOH, představení fenoménu z hlediska marketingu, diskuse)

- návštěvy hostů z praxe sportovního marketingu

- exkuze

- návštěva vybrané sportovní akce

V případě neúčasti na hodinách budou dostupné studijní opory v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17342

Součástí výuky může být dle aktuální situace exkurze mimo budovu či společná návštěva sportovní akce. Detaily a program budou upřesněny v průběhu semestru.

Last update: Turková Kateřina, Mgr. Ing., Ph.D. (19.02.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html