|
|
|
||
Kurz je věnován uplatnění znalostí posluchačů ze studia marketingové komunikace a public relations ve sféře sportovního marketingu. Předmět nabídne základní orientaci v pojmech týkajících se odvětví. Porovná PR s reklamou, PR vs. marketing. Definuje modely PR užívané ve sportovním marketingu a jejich komunikační nástroje a cíle.
Seznámí studující se specifiky české sportovní mediální scény. Přinese konkrétní příklady forem komunikace českých i zahraničních sportovců s mediálním prostředím. Zaměří se na image sportovních institucí a také na image jednotlivce. Nedílnou součástí seminářů je praktická stránka public relations a sportovního marketingu, vč. výstupů hostů z praxe. Jednotlivé přednášky budou postupovat od obecného (důraz na vlastní přípravu studentů, jejich obecný přehled a částečné samostudium) ke konkrétnímu. Předpokladem pro výběr předmětu ze strany studujících je osobní zájem o sportovní odvětví, částečná orientace ve sportu, samostatnost a schopnost prezentace vlastních názorů v diskusích. Last update: Turková Kateřina, Mgr. Ing., Ph.D. (02.02.2025)
|
|
||
Předběžný program předmětu: 1) Úvod, představení podmínek předmětu: 17. 2. 2025 2) (Strategická) sportovní komunikace I. (úvod, definice, základní pojmy, související profese): 24. 2. 2025 3) (Strategická) sportovní komunikace II. (komunikace napříč platformami, ekonomické vlivy na sport, TV práva a jejich obchodování, agentury, digitální komunikace, nové trendy): 3. 3. 2025 4) HOST: Mgr. Anna Hrbáčková: 10. 3. 2025 5) Sportovní marketing na sociálních sítích (působení a role sociálních sítí v marketingu, cílové skupiny, přínosy, rizika, konkrétní příklady): 17. 3. 2025 6) Sportovní public relations I. (krizová komunikace, přístupy k řešení krizí, příklady) + Sportovní public relations II. (veřejné vztahy, zaměření na sport, kontinuálnost a časové dimenze práce se sportovní veřejností a publikem, ovlivňování/manipulace veřejnosti): 24. 3. 2024 7) Sportovní public relations II. (stručná historie PR; etické kodexy; corporate/sport social responsibility): 31. 3. 2025 8) Sponzoring a reklama ve sportu (+ image instituce, firmy, sportovního klubu, sportovce): 7. 4. 2025 9) Důležité (neziskové) organizace, jejich projekty a vztah ke sportu (IOC, UNICEF, UNESCO atp.): 14. 4. 2025 Dne 21. 4. 2024 výuka neprobíhá - Velikonoční pondělí (státní svátek) 10) Aktuální sportovní mediální kauzy (způsob jejich řešení, diskuse): 28. 4. 2025 11) Speciální hodina: Významná sportovní událost roku z pohledu sportovního martketingu: 5. 5. 2025 12) Host/exkurze: 12. 5. 2025
Program předmětu může být v průběhu semestru po vzájemné dohodě upraven. V rámci výuky je možné zařazení mj. následujících doplňkových aktivit (dle domluvy studujcích a lektorky): - přednášky na vybraná témata, např. Olympijské hry jako fenomén (poslední LOH a ZOH, představení fenoménu z hlediska marketingu, diskuse) - návštěvy hostů z praxe sportovního marketingu - exkuze - návštěva vybrané sportovní akce V případě neúčasti na hodinách budou dostupné studijní opory v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17342 Součástí výuky může být dle aktuální situace exkurze mimo budovu či společná návštěva sportovní akce. Detaily a program budou upřesněny v průběhu semestru. Last update: Turková Kateřina, Mgr. Ing., Ph.D. (19.02.2025)
|