|
|
|
||
V rámci tohoto předmětu studenti získávají teoretické vědomosti o supervizi a praktické zkušenosti se supervizí jako součástí profese zdravotní sestry. Předmět navazuje na poznatky, které mají studenti ze základních i aplikovaných psychologických disciplin,komunikace, etiky a především pak vlastní klinické praxe.Supervize je prostorem pro profesionální reflexi. Základní metodou práce je rozhovor s využitím vlastních zkušeností studentů, zvyšující studentovu schopnost reflexe vlastní práce a sebereflexe. Pozornost se věnuje vytváření potřebných profesionálních kompetencí ve vztahu k pacientům/klientům a ostatním pracovníkům i kompetencí významných z hlediska pracovního výkonu. Z hlediska významu pro rozvoj profesionální odpovědnosti a rozvoje dovedností a znalostí sester je v rámci předmětu kladen důraz na posilování komunikativních, personálních a sociálních (interpersonálních) kompetencí.Supervize probíhá ve skupině maximálně 10 - 12 studentů. Bloková výuka (3 hod).
Last update: Vaňková Milena, Mgr., Ph.D. (02.07.2010)
|
|
||
Cíl předmětu Reflexe klinické praxe v rámci supervize vede studenta k získávání těchto základních dovedností a znalostí: Student dovede:
Last update: Vaňková Milena, Mgr., Ph.D. (02.07.2010)
|
|
||
HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. 1. vyd. Přel. Hartlová, H. Praha: Portál, 2004. Přel. z anglického originálu Supervision in the helping professions (second edition), Open University Press, Buckingham, 2000. 202 s. ISBN 80-7178-715-9. KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. 2. vyd. Praha: Portál, 2006. 148 s. ISBN 80-7367-181-6.
Doporučená studijní literatura: CARROLL, M.; THOLSTRUP, M. Integrativní přístupy k supervizi. 1. vyd. Přel. Kožnarová, J. Praha: Triton, 2004. Přel. z anglického originálu Integrative Approaches to Supervision. Jessica Kingsley Publishers Ltd., 2001. 280 s. ISBN 80-7254-582-5. KŘÍVOHLAVÝ, J., PEČENKOVÁ, J. Duševní hygiena zdravotní sestry. Praha: Grada. 2004. ISBN 80-247-0784-5. PAČESOVÁ, M. Lékař, pacient a Michael Balint. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-491-8. ŠIMEK, A. Supervize - kasuistiky. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-496-9. WHITMORE, J.: Koučování. Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. Praha: Management Press, 2004, str. 184, ISBN 80-7261-101-1. Last update: Vaňková Milena, Mgr., Ph.D. (02.07.2010)
|
|
||
Workshop, praktická cvičení Případové studie - práce s video-audionáhrávkou (případová, skupinová supervize). Last update: Vaňková Milena, Mgr., Ph.D. (02.07.2010)
|
|
||
80% aktivní účast studenta na výuce Předmět se ukončuje kolokviem a předložením vypracovaného portfolia a vypracováním a úkolů v rámci samostudia, orientovaných na vybranou problematiku k tématu supervize v ošetřovatelské praxi a pomáhajících profesích
. Last update: Vaňková Milena, Mgr., Ph.D. (11.05.2011)
|
|
||
ZS Pojem, definice supervize a možnosti jejího uplatnění v pomáhajících profesích - praktická aplikace supervize v kontextu ošetřovatelství a zdravotně-sociální oblasti. Hranice supervize a její přesahy (koučing, mentoring, tutoring, poradenství, terapie). Etické aspekty supervize Kontrakt a smlouva o supervizi. Funkce supervize - podpůrná, kontrolní a rozvojová supervize. Supervizní práce s vynořujícími se tématy a zakázkami. Formy supervize Individuální supervize a skupinová supervize. Případová supervize - Balintovská skupina. Týmová supervize Managerská supervize, supervize jako součást řízení lidských zdrojů. Supervizní práce s vynořujícími se tématy a zakázkami. LS Teoretické koncepty, techniky a základní přístupy v supervizi. Supervizní práce s vynořujícími se tématy a zakázkami. Struktura supervizního rozhovoru. Supervizní práce s vynořujícími se tématy a zakázkami. Klinická supervize-firemní kultura, klíče k úspěchu a rizika související se zavedením supervize do organizace. Supervizní práce s vynořujícími se tématy a zakázkami. Last update: Vaňková Milena, Mgr., Ph.D. (02.07.2010)
|