|
|
|
||
Obsah předmětu bude zaměřen na postup při
• definování problému týkajícího se rizikového faktoru životního stylu
• definování intervenčního záměru CO, PRO KOHO, KDE, JAK
• definování cílové skupiny a segmentu cílové skupiny
• definování cílů intervence dle zásad SMART
• definování výstupu, zásahu a dopadu
• motivaci k rozhodování ve prospěch zdraví s využitím marketingového mixu a hledání benefitů a bariér mezi stávajícím a požadovaným chováním
• návrhu sociálně marketingového plánu k vybranému rizikovému faktoru životního stylu
• copywritingu odborných textů
• pilotním ověření návrhu v rámci Focus Group
• evaluačním procesu: indikátory monitoringu a indikátory efektivity. Last update: Dlouhý Pavel, doc. MUDr., Ph.D. (15.09.2022)
|
|
||
Cílem předmětu je získání teoretických znalostí a praktických dovedností ze sociálního marketingu a copywritingu pro samostatné zpracování návrhu intervenčního programu/kampaně podpory zdraví zaměřené na motivaci vybrané cílové skupiny k rozhodování ve prospěch zdraví, tedy zvyšování zdravotní gramotnosti, která je klíčem k prodlužování zdravých roků života a snižování národohospodářských ztrát z nemocí. Nástrojem zdravotní gramotnosti jsou intervenční programy/kampaně podpory zdraví zpracované dle zásad evidence based prevence a sociálního marketingu. Last update: Rödlová Sylva, RNDr., Ph.D. (10.06.2022)
|
|
||
Předmět je zakončen zápočtem. Last update: Rödlová Sylva, RNDr., Ph.D. (10.06.2022)
|
|
||
https://ecdc.europa.eu/en/health-communication/social-marketing https://www.researchgate.net/publication/269901648_ECDC_Social_marketing_toolkit http://www.europeansocialmarketing.org/2014/12/10/new-social-marketing-guide-for-public-health/ Sálová A., Veselá Z., Raková M.: Copywriting, nakl. Computer Press, ISBN 9788025150177, 2020 Last update: Dlouhý Pavel, doc. MUDr., Ph.D. (15.09.2022)
|
|
||
Přednášky, semináře, praktická cvičení. Celkový rozsah praktické výuky v rámci předmětu bude 15 hodin. Last update: Dlouhý Pavel, doc. MUDr., Ph.D. (14.09.2022)
|
|
||
Docházka 100% na praktická cvičení, vypracování a závěrečná prezentace marketingového plánu ke zvolenému tématu z primární prevence a podpory zdraví. Last update: Rödlová Sylva, RNDr., Ph.D. (10.06.2022)
|
|
||
1. Sociální marketing v kontextu primární prevence a ekonomiky nemocí 2. Příklady kampaní, charakteristika úspěšné kampaně, marketingový mix 3. Využití formální autority, efektivní a neefektivní zdravotně výchovná činnost, osnova sociálně marketingového plánu, projektový tým, evaluace, rozpočet intervenčního programu 4. Nástroje sociálního marketingu, marketingový výzkum, zákon o reklamě 5. On - line marketing 6. Sociálně marketingový plán pro intervenční program/kampaň, šablona marketingového plánu 7. Definice problému, odborná východiska, kredibilní informační zdroje, životní styl, rizikové faktory, morbidita a mortalita, behaviorální studie 8. Definice intervenčního záměru, cílů (SMART), cílové skupiny, výstupu a dopadu 9. Rozdíl mezi motivací a manipulací, motivační kolo změny, individuální a skupinové intervence 10. Základy copywritingu – vytváření kreativních textů z odborných podkladů 11. Návrh vlastního marketingového plánu/kampaně, popis výsledného produktu 12. Indikátory monitoringu a indikátory efektivity, ověření navržených aktivit v rámci Focus Group, dotazník pro Focus Group 13. Prezentace prefinálního návrhu kampaně, zpětná vazba, modifikace návrhu 14. Prezentace finálního návrhu kampaně Last update: Rödlová Sylva, RNDr., Ph.D. (10.06.2022)
|