|
|
|
||
Náplní semináře je četba vybraných textů k jednotlivým okruhům přednášky Lingvistika pro romanisty II:
Ad 1) Lakoff, Ženy, oheň a nebezpečné věci, s. 101-112. Levinson, Space in language and cognition, kap. 1. Tomasello, Origins of human communication, kap. 1 Clark, First Language Acquisition, s. 2-19. Bloom, How Children Learn the Meanings of Words, s. 44-53. Ad 2) Haegeman, Introduction to Government & Binding Theory, s. 87-106. Jackendoff, Mme Tussaud meets the Binding Theory, s. 1-7 (popř. komplet po s. 31) Toman, Word Syntax, in: Spencer-Zwicky, The Handbook of Morphology, s. 306-321. Ad 3) McCarthy-Prince, Prosodic Morphology, in: Spencer-Zwicky, The Handbook of Morphology, s. 295-301. Krämer, The Phonology of Italian, 73-81. Ad 4) Maiden, Morphological autonomy and diachrony, s. 137-145. Stump, Inflectional Morphology, s. 1-30. Last update: Štichauer Pavel, prof. Mgr., Ph.D. (28.02.2024)
|
|
||
Bloom, P. (2000) How Children Learn the Meanings of Words, Cambridge (MA): The MIT Press. (Český překl. Jak se děti učí významu slov. Praha: Karolinum 2015). Clark, E. (2003) First Language Acquisition, Cambridge: Cambridge University Press. Haegeman, L. (1994) Introduction to Government and Binding Theory 2nd edition, Oxford: Blackwell. Krämer, M. (2009). The Phonology of Italian. Oxford: Oxford University Press. Lakoff, G. (1987). Women, fire and dangerous things. Český překl. Oheň, ženy a nebezpečné věci. Praha: Triáda 2010. Maiden, M. (2005): Morphological autonomy and diachrony. In: G. Booji & J. van Marle (eds.), Yearbook of Morphology 2004. Dordrecht: Springer, s. 137–175. Spencer, A. – Zwicky, A. (1995). The Handbook of Morphology. Blackwell: Oxford. Stump, Gregory T. (2001). Inflectional Morphology. A Theory of Paradigm Structure. Cambridge: Cambridge University Press. Last update: Štichauer Pavel, prof. Mgr., Ph.D. (01.02.2021)
|
|
||
Součástí četby jsou též kontrolní otázky. Last update: Štichauer Pavel, prof. Mgr., Ph.D. (05.05.2022)
|