|
|
|
||
The main goal is to improve student´s knowledge of Spanish grammar (the seminar follows the course Spanish: Grammar I). The main content of the course are grammar exercises dedicated to the following topics (subjunctive, imperative, infinitive, gerund, causative constructions, verbs of movement, ser / estar / haber). An emphasis is put on the contrastive point of view (Spanish – Czech).
Last update: Kratochvílová Dana, doc. PhDr., Ph.D. (25.01.2022)
|
|
||
Student ovládá španělskou gramatiku na úrovni B2+, je schopen aplikace všech teoretických témat probraných během semestru na jazykový materiál (schopnost správně vyplnit praktická cvičení), je také schopen samostatně definovat základní mechanismy fungování španělské gramatiky (formulace normativních pravidel). Last update: Kratochvílová Dana, doc. PhDr., Ph.D. (18.02.2022)
|
|
||
Alarcos Llorach, E.: Gramática de la lengua espaňola. Espasa, Madrid, 2008. Borrego, J., Asencio, J.G., Prieto, E.: El subjuntivo: Valores y usos. SGEL, S.A., Madrid, 1985. Busquets, L., Bonzi, L.: Ejercicios Gramaticales: Nivel medio y superior. SGEL, S.A., Madrid, 1992. Macíková, O., Mlýnková, L.: Velká španělská gramatika. Computer Press, Brno, 2010. Martinell, E.: El subjuntivo. Editorial Coloquio, Madrid, 1985. Matte Bon, F.: Gramática comunicativa del espaňol I, II. Edelsa, Madrid, 1995. Moreno, C.: Temas de gramática: Nivel superior. Nueva edición. SGEL, S.A., Madrid, 2009. Porroche Ballesteros, M.: Ser, estar y verbos de cambio. Arco Libros, S.A., Madrid, 1988. Porto Dapena, J. A.: El verbo y su conjugación. Arco Libros, S.A., Madrid, 1987. Prokopová, L.: Španělština. LEDA, Praha, 2000. RAE: Nueva gramática de la lengua española: Manual. Espasa Libros, México D.F., 2010. Sastre Ruano, M. Á. El subjuntivo en español. Colegio de España, Salamanca, 1997. Last update: Kratochvílová Dana, doc. PhDr., Ph.D. (25.01.2022)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: LS Referát ve španělštině v průběhu semestru.
Zápočtový test na konci semestru. K dispozici jsou 3 pokusy (1 řádný a dva opravné). Last update: Smažíková Adéla, Mgr. (16.02.2024)
|
|
||
Výuka se soustřeďuje na hlavní gramatické jevy, v letním semestru je největší pozornost věnována problematice španělského slovesa. V kurzu se vychází z učebních textů španělské i české provenience. Důraz je kladen na praktické i teoretické zvládnutí probírané látky. Výuka plynule navazuje na kurz Gramatický seminář španělština I. 1. Slovesné způsoby (indikativ, subjunktiv, kondicionál, imperativ) 2. Infinitiv, gerundium, participium 3. Ser - estar - haber 4. Kauzativa 5. Slovesa pohybu 6. Comer / comerse, beber / beberse Last update: Kratochvílová Dana, doc. PhDr., Ph.D. (25.01.2022)
|