|
|
|
||
The structure of the course follows the logic of the preparation of the final thesis assignment and its project, which is the output of the course. The course provides students with training in the skills associated with the preparation of a quality thesis project and the thesis itself in the social sciences - it focuses on working with scientific information, searching for it and using it in one's own work, which is a basic prerequisite for a good formulation of a research problem. Learners will complete ongoing assignments and present them in class (in smaller working groups, depending on enrollment). The purpose of the presentations is to provide feedback during the formulation of the research problem and the development of the project. Learners are encouraged* to be independent in setting further goals. Classes are conducted in a seminar format - learners present the ongoing status of their work.
In addition to the preparation of the project, the course provides an overview of the areas necessary for the elaboration of the thesis and already relevant at the time of its assignment, i.e. the acquisition of data for the elaboration of the thesis (existing publicly available data and own collection) and a summary of the requirements for the thesis itself, its structure, elaboration and content. The prerequisite for successful completion of the credit is the submission of interim assignments and class participation, completion of the online Moodle course modules, presentation of interim assignments (where required by the syllabus), development of a thesis project and providing feedback to colleagues. The thesis project is submitted first in its preliminary form, but to pass the credit it is necessary to submit it with the supervisor's comments or the finalised assignment in SIS according to the requirements of the department. Last update: Richter Eva, Mgr., Ph.D. (03.02.2025)
|
|
||
Podmínky získání atestu:
Last update: Richter Eva, Mgr., Ph.D. (03.02.2025)
|
|
||
Guide to undergraduate dissertations in the social sciences. (n.d.). Sheffield Hallam University. Online: http://www.socscidiss.bham.ac.uk/ Last update: Richter Eva, Mgr., Ph.D. (03.02.2025)
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurz je možné si zapsat v zimním i letním semestru dle úvahy studujících a jejich plánu na realizaci a obhajobu závěrečné práce. Doporučený termín pro zadání projektu práce do SIS je jeden rok před plánovanou obhajobou (platí zejména pro studující nMgr studia). Nejzazší termín je 6 měsíců před plánovanou obhajobou, což je minimální lhůta, která dle předpisů musí uplynout mezi schválením zadání projektu a obhajobou práce.
Výuka kurzu začíná již na konci předcházejícího semestru = V závěru semestru předcházejícího zvolenému kurzu se studující MUSÍ zúčastnit semináře Náležitosti závěrečné práce a formulace výzkumné otázky.
Letní semestr: Vyučující: Eva Richter, Ph.D. Výuka v pracovních seminářích probíhá od poloviny března do poloviny května a směřuje k zadání práce do konce června (1 rok před červnovou obhajobou a 6 měsíců před lednovou obhajobou).
Semináře „Dovednosti“ Konkrétní obsah je vždy přizpůsoben požadavkům a složení přítomných. Průběh seminářů je hodně dán dotazy zúčastněných osob.
Rešerše odborných zdrojů · Praktický postup a plán vyhledávání literatury a datových zdrojů: jednotlivé fáze hledání a jejich smysl a proč to nezanedbat... · Vyhledávání v databázích a jejich přehled, operátory, na co si dát pozor. · Pokročilejší funkce vyhledávání, remindery… · Ukládání a evidence literatury (aneb často z počátku podceňovaná, a proto v průběhu práce proklínaná oblast); tabulkové výstupy rešerše. · AI nástroje pro rešerši a syntézu literatury. · Pro zájemce shrnutí systematické rešerše literatury.
Citování a citační software: Zotero, Mendeley · Ukázka obou manažerů, shrnutí jejich užívání a možností, výhod a nevýhod. · Asistovaná lekce: instalace, základní orientace, uložení souborů, export bibliografie. Pro zájemce i rozšíření do MS Word a práce s ním. · Citování formou Q&A na citační normu APA a její užití, příp. další praktické otázky citování (in-text citace a seznam bibliografických odkazů).
Akademické psaní: závěrečné práce · Představení či shrnutí žánru závěrečných prací. · Základní struktura předávání výzkumných informací (IMRAD) a její varianty pro různé typy prací. · Akademické psaní jako kreativní činnost: jak psát a nezbláznit se. · Odborný styl a jazyková stránka akademického psaní. · AI jako nástroj akademického psaní.
Přehled a syntéza literatury · Když čteme, analyzujeme – vybíráme jednotlivé informace. Co ale potom s nimi? = Jak na syntézu informací. · Struktura přehledu (relevantní pro všechny typy prací) · A raději znovu a jinak: Jak psát a nezbláznit se. · AI jako nástroj syntézy.
Dostupné nástroje · Přehled existujících volně dostupných nástrojů pro sběr, zpracování a analýzu dat.
Prezentování dat v odborných textech · Jak prezentovat data v dipomové práci? Úprava tabulek a grafů; volba vhodného typu prezentace dat; jaká data (ne)musíme prezentovat. Sdílení tipů na software. Last update: Richter Eva, Mgr., Ph.D. (24.02.2025)
|