|
|
|
||
Kurz je koncipován jako příprava na povinnou pedagogickou praxi v rámci tzv. pedagogického minima a rozvíjí
schopnosti reflektivního přístupu k učitelské profesi. Jádrem kurzu budou observace středoškolských učitelů při výuce a jejich následný rozbor za přítomnosti příslušného učitele. Studenti se seznámí s různými observačními technikami a získají dovednost je v praxi aplikovat a volit vhodné techniky pro různé účely. Dále se naučí podávat zpětnou vazbu vyučujícímu formou post-observačního rozboru a observačního protokolu. Seznámí se i s možnostmi aplikace observačních dovedností pro účely pedagogického, didaktického a akčního výzkumu. Last update: Paštěka Václav, Mgr. (26.04.2023)
|
|
||
Cílem kurzu je vytvořit podmínky pro propojení teoretické a praktické přípravy budoucích učitelů formou pedagogických pozorování na vybraných středních školách, následných rozborů a diskusí o klíčových tématech učitelské praxe, jako jsou např. příprava na vyučování, hodnocení, výběr a adaptace materiálů, třídní management, individualizace výuky, spolupráce s rodiči, začínající učitel aj. Jádrem kurzu budou observace středoškolských učitelů při výuce (3 x 4 vyučovací hodiny) a jejich následný rozbor za přítomnosti příslušného učitele. Studenti se seznámí s různými observačními technikami a získají dovednost je v praxi aplikovat a volit vhodné techniky pro různé účely. Dále se naučí podávat zpětnou vazbu vyučujícímu formou post-observačního rozboru a observačního protokolu. Seznámí se i s možnostmi aplikace observačních dovedností pro účely pedagogického, didaktického a akčního výzkumu. Kurz je koncipován jako příprava na povinnou pedagogickou praxi v rámci tzv. pedagogického minima a rozvíjí schopnosti reflektivního přístupu k učitelské profesi. Last update: Rycheva Ekaterina, Mgr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
Bailey, K. M. (2006) Language teacher supervision. A case-based approach. Cambridge: Cambridge University Press. Bitljanová, V. & Edwards, S. & Pekařová, I. (2000) Práce se studenty na praxi ve škole. Příručka pro mentory. Liberec. Čapek, R. (2001) Pedagogická praxe pro studenty: od hospitace k souvislé praxi. Hradec Králové: Gaudeamus. Malderez, A. & C. Bodóczky. (1999) Mentor courses. Cambridge: Cambridge University Press. Mason, J. (2002) Researching your own practice. London: Routledge. Saginor, N. (2008) Diagnostic classroom observation. Thousand Oaks: SAGE. Corwin Press. Wajnryb, R. (1992) Classroom observation tasks: A resource book for language teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press. Walker, R. & C. Adelman (2005) A guide to classroom observation. London: Routledge. Wragg, E.C. (1999) An Introduction to Classroom Observation. London: Routledge. Last update: Rycheva Ekaterina, Mgr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
Studenty oboru Učitelství ruského jazyka pro střední školy (FF UK) Last update: Rycheva Ekaterina, Mgr., Ph.D. (29.01.2021)
|