|
|
|
||
V průběhu souvislé pedagogické praxe studenti navazují na poznatky, které získali v předcházejících typech praxí (tj.
praxe náslechové a praxí průběžných) a v kurzech oborových didaktik, a tyto poznatky se učí aplikovat při vlastní výuce pod dohledem fakultního učitele. Souvislá praxe má tyto klíčové složky: 1) 2 náslechy v každé třídě, v níž posléze budou učit; 2) příprava na vlastní vyučování – vypracování plánů hodin a jejich rozbor s fakultním učitelem; 3) vyučování v celkové délce 36 hodin pod dohledem fakultního učitele; 4) rozbor odučených hodin s fakultním učitelem; 5) reflexe v deníku z praxe; 6) účast na běhu školy (dozory, pedagogické porady, rodičovské schůzky atp.); 7) instruktážní (před začátkem) a rozborový (po ukončení) seminář vedený vedoucím praxe. Cílem je rozvinout klíčové učitelské kompetence v oblasti plánování, realizace a reflexe výuky. Všechny materiály, které student v průběhu praxe zpracovává, se stávají součástí učitelského portfolia. Organizaci souvislé je praxe je potřeba individuálně domluvit s vyučujícími kurzu Didaktika dějepisu I. a II. doc. Kamilem Činátlem či dr. Markem Fapšem. Last update: Činátl Kamil, doc. Mgr., Ph.D. (23.09.2022)
|
|
||
Bailey, K. M. (2006) Language teacher supervision. A case-based approach. Cambridge: Cambridge University Press. Last update: Činátl Kamil, doc. Mgr., Ph.D. (23.09.2022)
|