SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Well-being of University Students - AADEK0001E
Title: Well-being of University Students
Guaranteed by: Faculty of Arts (21-FF)
Faculty: Faculty of Arts
Actual: from 2024
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 5
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, Ex [DS]
Extent per academic year: 2 [days]
Capacity: unknown / unknown (20)
Min. number of students: 4
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: English
Teaching methods: full-time
Level:  
Is provided by: AADEK00018
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D.
Annotation - Czech
THIS CODE WAS CREATED SPECIFICALLY FOR ERASMUS STUDENTS.

If you are and exchange student and you need a grade for this course, you should sign up for this code.

For more information about the course, click on the link next to "is provided by" above.




Tento kurz je zaměřen na komplexní podporu well-beingu studentů v klíčových oblastech jejich života, jako jsou
pozitivní emoce, zaujetí, kvalitní vztahy, smysluplnost, dosažení osobních i akademických úspěchů, fyzické zdraví,
mindset, péči o prostředí, ekonomickou stabilitu a autentičnost. Kurz „Student Well-being“ vychází z publikace
Well-Being and Success for University Students: Applying PERMA+4 (Koci & Donaldson, 2024), která představuje
integrovaný přístup k podpoře well-beingu vysokoškolských studentů a je veden její autorkou PhDr. Janou Kočí,
Ph.D.

The course is taught in blocks, 2 times per semester: First block - 28 March 2025, Second block - 25 April 2025.
Always from 9.10 a.m. to 5.20 p.m. with a break for lunch.
Last update: Dogan Barbora, Mgr. et Mgr. (30.04.2025)
Descriptors - Czech
Předmět je ohodnocen 5 kredity podle systému ECTS, přičemž celková časová zátěž studenta odpovídá 125 hodinám. Očekávaná doba přípravy na jednu přednášku činí 90 minut. Samostudium odborné literatury během celého semestru je plánováno na 13 hodin, práce se studijními materiály na 13 hodin, plnění průběžných úkolů na 17 hodin a příprava na závěrečnou zkoušku na 20 hodin.
Last update: Dogan Barbora, Mgr. et Mgr. (30.04.2025)
Course completion requirements - Czech

Kurz bude ukončen udělením zápočtu. Student má k dispozici celkem tři pokusy k splnění podmínek zápočtu, přičemž dva z těchto pokusů jsou opravné.

Udělení zápočtu je podmíněno 70% účastí na online výuce, aktivní účastí na hodinách, dokončením cvičení a aktivit založených na důkazech mezi jednotlivými setkáními, pravidelnou sebereflexí zaměřenou na well-being, a vyplněním dotazníku zaměřeného na well-being před začátkem kurzu a po jeho ukončení (dobrovolné, avšak velmi vítané).

Last update: Dogan Barbora, Mgr. et Mgr. (30.04.2025)
Literature - Czech
  • Antaramian, S. (2017). The importance of very high life satisfaction for students’ academic success. Cogent Education, 4(1), 1307622. https://doi.org/10.1080/2331186X.2017.1307622
  • Gutiérrez, M., & Tomás, J. M. (2019). The role of perceived autonomy support in predicting university students’ academic success mediated by academic self-efficacy and school engagement. Educational Psychology, 39(6), 729-748. https://doi.org/10.1080/01443410.2019.1566519
  • Hartley, M. T. (2013). Investigating the relationship of resilience to academic persistence in college students with mental health issues. Rehabilitation Counseling Bulletin, 56(4), 240-250. https://doi.org/10.1177/0034355213480527
  • Jones, E., et al. (2021). Student wellbeing and assessment in higher education: The balancing act. Assessment & Evaluation in Higher Education, 46(3), 438-450. https://doi.org/10.1080/02602938.2020.1782344
  • Morris, K. V. A. (2022). Consumerist views of higher education and links to student wellbeing and achievement: An analysis based on the concept of autonomy as depicted in self-determination theory. Journal of Further and Higher Education, 46(6), 836-849. https://doi.org/10.1080/0309877X.2021.2011842
  • Sánchez-Cardona, I., et al. (2021). Learning goal orientation and psychological capital among students: A pathway to academic satisfaction and performance. Psychology in the Schools, 58(7), 1432-1445. https://doi.org/10.1002/pits.22505
  • Sosu, E. M., & Pheunpha, P. (2019). Trajectory of university dropout: Investigating the cumulative effect of academic vulnerability and proximity to family support. Frontiers in Education, 4. https://doi.org/10.3389/feduc.2019.00006
  • Jackman, P. C., et al. (2022). Mental health and psychological wellbeing in the early stages of doctoral study: A systematic review. European Journal of Higher Education, 12(3), 293-313. https://doi.org/10.1080/21568235.2021.1939752
  • Baik, C., Larcombe, W., & Brooker, A. (2019). How universities can enhance student mental wellbeing: The student perspective. Higher Education Research & Development, 38(4), 674-687. https://doi.org/10.1080/07294360.2019.1576596
  • Barker, R. K., et al. (2021). Enhancing mindfulness and well-being in higher education. International Journal of Community Well-Being, 4(4), 625-646. https://doi.org/10.1007/s42413-021-00118-6
  • Bell, K. (2022). Increasing undergraduate student satisfaction in higher education: The importance of relational pedagogy. Journal of Further and Higher Education, 46(4), 490-503. https://doi.org/10.1080/0309877X.2021.1985980
  • Cooke, R., et al. (2006). Measuring, monitoring and managing the psychological well-being of first year university students. British Journal of Guidance & Counselling, 34(4), 505-517. https://doi.org/10.1080/03069880600942624
  • Gan, T. Y., et al. (2022). Developing future-ready university graduates: Nurturing wellbeing and life skills as well as academic talent. Frontiers in Psychology, 13. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.827517
  • Hill, J., et al. (2021). Pedagogic partnership in higher education: Encountering emotion in learning and enhancing student wellbeing. Journal of Geography in Higher Education, 45(2), 167-185. https://doi.org/10.1080/03098265.2019.1661366
  • Jackman, P. C., Sanderson, R., & Jacobs, L. (2021). Developing inductions to support mental health and wellbeing in doctoral researchers: Findings from a qualitative co-design study. European Journal of Higher Education, 11(4), 1-18. https://doi.org/10.1080/21568235.2021.1992293
Last update: Dogan Barbora, Mgr. et Mgr. (30.04.2025)
Syllabus

Kurz zahajuje úvodní lekcí, která studentům představuje koncept well-beingu a zdůrazňuje jeho zásadní význam pro vysokoškolské prostředí. Následující lekce se systematicky zaměřují na deset klíčových oblastí života, které podle vědeckých poznatků výrazně ovlivňují spokojenost a celkovou kvalitu života. Výuka kombinuje teorii podloženou výzkumem s praktickými aktivitami, které umožňují okamžitou aplikaci do každodenního života.


Metodologie kurzu staví na aktivitách založených na důkazech, které účastníkům pomáhají osvojit si dovednosti pro dlouhodobé zlepšení well-beingu v konkrétních oblastech. Důraz je kladen na interaktivitu a dobrovolné zapojení, přičemž cílem je nejen posílení individuální spokojenosti a osobního růstu, ale také podpora akademických úspěchů a celkové životní harmonie.

Původně byl kurz nabízen jako certifikovaný program v rámci celoživotního vzdělávání na Rektorátu Univerzity Karlovy. Díky rostoucímu zájmu o problematiku duševního zdraví studentů a významu pozitivní edukace v akademickém prostředí bylo možné kurz zařazen do nabídky jako volitelný předmět, který je dostupný studentům napříč fakultami Univerzity Karlovy a univerzitami v rámci evropské vzdělávací aliance 4EU+. 


Kurz propojuje teoretické poznatky s praktickým výcvikem evidence-based aktivit, které pomáhají studentům rozvíjet klíčové životní dovednosti, jako je emoční regulace, budování vztahů, rozhodování, řešení problémů, empatie a posilování životního smyslu a sebevědomí. Jeho cílem je nejen zlepšit individuální well-being účastníků, ale také přispět k jejich akademickému úspěchu a spokojenosti během studia.

Last update: Dogan Barbora, Mgr. et Mgr. (30.04.2025)
Learning outcomes - Czech
  • Studenti budou schopni popsat základní principy teorie well-beingu.
  • Účastníci vypíší a vysvětlí stavební kameny well-beingu, jak jsou uvedeny v kurzu.
  • Studenti analyzují důležitost duševního zdraví v kontextu vysokoškolského vzdělávání.
  • Účastníci prokáží schopnost aplikovat strategie založené na důkazech pro zlepšení svého vlastního well-beingu.
  • Studenti vyvinou schopnost identifikovat a rozvíjet pozitivní vztahy ve svém akademickém prostředí.
  • Účastníci navrhnou personalizované plány well-beingu, které zahrnou strategie naučené během kurzu.
  • Studenti aktivně zpracovávají reflexe svých hodnot, které dokládají budování hodnoty jejich well-beingu a zdraví.
  • Účastníci projeví v testu znalost strategií čelení výzvám well-beingu, se kterými se potýkají oni sami i jejich vrstevníci.
  • Studenti proaktivně plní zadané úkoly, které jim pomáhají k řešení stresu a udržení zdravého rovnováhy mezi prací a osobním životem.
  • Účastníci se aktivně zapojují do cvičení sebereflexe k hodnocení svého aktuálního stavu well-beingu a identifikaci oblastí pro zlepšení a pravidelně vyplňují ve skilldriver systému sebehodnocení svého well-beingu.
  • Studenti integrují praktiky well-beingu do svých každodenních rutin, jako jsou cvičení mindfulness, fyzická aktivita a sociální interakce a dokládají jejich aktivitu sepsanými reflexemi v rámci esejí.
  • Účastníci prokáží v testu znalost kde vyhledat podporu dostupných zdrojů, jak uvnitř univerzitní komunity, tak i mimo ni, pro efektivní zvládání svých potřeb ve well-beingu.
Last update: Dogan Barbora, Mgr. et Mgr. (30.04.2025)
Entry requirements

The course is open to all Faculty of Arts, Charles University students. Classes are provided in English.

Last update: Dogan Barbora, Mgr. et Mgr. (30.04.2025)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html