|
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (01.09.2023)
a) na seznámení s Kahnemanovou teorií dvojího myšlení, rychlého a pomalého, b) návazně na seznámení s nově rozpracovávanou teorií dvojího čtení, rychlého a pomalého (resp. intuitivního a reflektujícího), c) hledání možností jejího promítnutí do praktické výuky. Jádrem práce v semináři bude (po teoretickém úvodu) příprava krátké modelové hodiny zaměřené na rozvoj pomalého čtení, tedy výběr vhodného textu pro výuku, jeho zpracování a příprava výuky, její realizace, následná společná diskuse. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (01.09.2023)
Cílem předmětu je seznámit se s teorií myšlení rychlého a pomalého a teorií rychlého a pomalého čtení a získat přímou zkušenost s přípravou učebních materiálů pro výuku zaměřenou na výuku pomalého čtení a s realizací takové výuky. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (01.09.2023)
Splnění zadaného úkolu na odpovídající úrovni, aktivní účast v semináři. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (01.09.2023)
Literatura základní: Kahneman, Daniel. Myšlení rychlé a pomalé. Jan Melvil Publishing, s. n. Mercier, Hugo; Sperber, Dan. Záhada rozumu. Brno 2019.
Literatura podpůrná a rozvíjející: Jelínek, Milan & Švandová, Blažena a kol. Argumentace a umění komunikovat. Brno, 1999. Kintsch, Walter and Rawson, Katherine A. Comprehension. In: M. J. Snowling and Ch. Hulme (eds.), The Science of Reading: A Handbook, str. 209–226. Blackwell Publishing, 2005. Szymanek, Krzysztof. Umění argumentace. Terminologický slovník. UP Olomouc, 2003 Šebesta, Karel & Hedin, Tora. Od kompetencí k obsahům. Studie z aplikované lingvistiky/Studies in Applied Linguistics, 2019, č. 2. str. 115-122. Šebesta, Karel & Hedin, Tora. (2019/2020). Čtenářská gramotnost a umění číst. Český jazyk a literatura, 2019-2020, č. 1, str. 19–24. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (01.09.2023)
Hlavní aktivity: Studium odborné literatury. Výběr textu, jeho zpracování pro potřeby výuky zaměřené na rozvoj pomalého čtení, realizace modelové vyučovací hodiny, následná diskuse. Aktivní sledování prezentací na semináři, účast v diskusích. |