|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
|
|
||
Last update: doc. Mgr. MgA. Ivana Sobková (18.03.2024)
|
|
||||||||||
Last update: doc. Mgr. MgA. Ivana Sobková (18.03.2024)
Kredity 2 Vyčíslení studijní zátěže:
|
|
||
Last update: doc. Mgr. MgA. Ivana Sobková (18.03.2024)
Povinná literatura: MARUŠÁK, Radek. Literatura v akci: Metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2010. 196 s. ISBN 978-80-7331-172-8. MACHKOVÁ, Eva. Volba literární předlohy pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. 3., dopl. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, katedra výchovné dramatiky, 2012 [2000]. 148 s ISBN 978-80-7331-214-5. ULRYCHOVÁ, Irina; GREGOROVÁ, Vlasta; ŠVEJDOVÁ, Hana. Hrajeme si s pohádkami: dramatická výchova v mateřské škole a na 1. stupni základní školy Praha: Portál, 2000. 120 s. ISBN 80-7178-355-2. Doporučená literatura: PROPP, Vladimír Jakovlevič. Morfologie pohádky a jiné studie. Přeložili Miroslav ČERVENKA, Marcela PITTERMANNOVÁ a Hana ŠMAHELOVÁ. Praha: H & H, 1999. 364 s. Přel. z: Морфология сказки atd. ISBN 80-86022-16-1. MACHKOVÁ, Eva. Mezi skutečností a snem: Kapitoly z poetiky pohádkové hry. Praha: KANT – Karel Kerlický, 2013. 228 s. Edice DISK – velká řada, sv. 23. ISBN 978-80-7437-101-1. WARD, Winifred. Hraní s dětmi od mateřské školky až po střední školy. New York: Appleton-Century, 1947. xiv, 312 s. MARUŠÁK, R., KRÁLOVÁ, O., RODRIGUEZOVÁ, V.: Dramatická výchova v kurikulu současné školy: Využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. ULRYCHOVÁ, I.: Drama a příběh. NAMU, Praha 2007. MÍČKOVÁ, J.: Cesta do pohádky. Portál, 2019. |
|
||
Last update: doc. Mgr. MgA. Ivana Sobková (18.03.2024)
Seminář, dílna, praktické ukázky metod, technik a výukových bloků s reflexí (kurz je založen zejména na činnostních a prožitkových metodách práce). + studium odborné literatury a samostatné/skupinové praktické úkoly a cvičení |
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Content and themes: Using preparatory games and exercises in working with literary texts. Playmaking as a strategy to work with the text. The four-pronged concept of the text as a theoretical basis for applying the methods of dramatic education, a strategy of working with the plane of events. Using the literary situation as a starting point for a dramatic situation. Story structure of the lesson. Structured drama and literary narrative. |
|
||
Last update: doc. Mgr. MgA. Ivana Sobková (18.03.2024)
|
|
||
Last update: doc. Mgr. MgA. Ivana Sobková (18.03.2024)
https://drive.google.com/drive/folders/1RpppGVPQn00XG0hkwXLd55m0CRqw51YV?usp=sharing MOODLE https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5749, heslo pro hosty: drama (heslo: drama) |