|
|
|
||
Last update: Mgr. František Géla (18.12.2019)
|
|
||
Last update: Mgr. František Géla (17.12.2019)
Cílem kurzu je poskytnout obecnou orientaci v oblasti odborné reflexe média obrazu a osvojit si základní postupy analýzy vizuálních reprezentací. |
|
||
Last update: Mgr. Barbora Součková (05.02.2024)
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem, který se skládá z následujících částí: 1. Splnění písemné zkoušky formou eseje na zadané téma probrané v rámci předmětu. (max. 50 bodů) 2. Kritická reflexe dvou z následujících titulů. Rozsah 4 NS. (max. 20 + 20 bodů)
3. Performance v rámci výuky - aktivní účast v diskuzích k tématům povinné četby a reflexe současných fenoménů a témat vizuální kultury. (max. 10 bodů) Celkem lze získat 100 bodů: 90 + = A |
|
||
Last update: Mgr. Barbora Součková (05.02.2024)
BARTHES, Roland (2005): Světlá komora. Praha: Fra. 124 s. BARTHES, Roland (2004): Rétorika obrazu in: CÍSAŘ, Karel (ed.): Co je fotografie? Praha: Herrman & synové. S. 51-62. BENJAMIN, Walter (1979): Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti in Dílo a jeho zdroj. Praha: Odeon. S. 17-47. BERGER, John (2016): Způsoby vidění. Praha: Labyrint. CARTWRIGHT, Lisa; STURKEN, Marita (2009): Studia vizuální kultury. Praha: Portál. S 19-45; 271-304; 313-341; 391-412. DIDI-HUBERMAN, Georges (2008): Před časem. Brno: Barrister & Principal. 277 s. ELKINS, James (2003): Visual Studies: A Skeptical Introduction. New York: London: SAGE. 230 s. FLUSSER, Vilém (1994): Za filosofii fotografie. Praha: Hynek. 75 s. HALL, Stuart (ed.) (2001): Representation: Cultural representations and Signifying Practices. New York: London: SAGE. S. 1-11; 12-65. JENKS, Chris (ed.) (1995): Visual Culture. London: New York: Routledge. S. 1-26; 77-96; 218-238. MANOVICH, Lev (2018): Jazyk nových médií. Praha: Karolinum. 380 s. MIRZOEFF, Nicholas (2018): Jak vidět svět. Praha: ArtMap. 340 s. MIRZOEFF, Nicholas (2012): Úvod do studia vizuální kultury. Praha: Academia. 320 s. MITCHELL, W. J. T. (2016): Teorie obrazu. Eseje o verbální a vizuální reprezentaci. Praha: Karolinum. 450 s. PANOFSKI, Erwin (1981): Význam ve výtvarném umění. Praha: Odeon. 372 s. PETŘÍČEK, Miroslav (2009): Myšlení obrazem. Praha: Herrman & synové. 201 s. SZTOMPKA, Piotr (2007): Vizuální sociologie. Praha: Sociologické nakladatelství. 168 s. SONTAG, Susan (2002): O fotografii. Brno: Barrister & Principal. 181 s. SONTAG, Susan (2011): S bolestí druhých před očima. Praha: Paseka. 116 s. VAN LEEUWEN, Theo, JEWITT, Carey (eds.) (2001): Handbook of Visual Analysis. New York: London: SAGE. S. 10-35; 92-119. |
|
||
Last update: Mgr. Andrea Hrůzová, Ph.D. (24.01.2023)
Přednáška v kombinaci se seminářem k četbě a návštěvou galerijní instituce. |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Jarolímková (19.02.2024)
19. 2. Úvodní hodina 26. 2. Vizuální kultura I četba: BERGER, John (2016): Způsoby vidění: kapitola 1 Úvod (s. 6-27) a kapitola 7 Reklama (s. 116-135) 4. 3. Vizuální kultura II 11. 3. Re-prezentace četba: BENJAMIN, Walter (1979): Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti v knize Dílo a jeho zdroj (s. 17 - 47) 18. 3. Fotografie četba: SONTAG, Susan (2002): O fotografii: kapitola Svět obrazů (s. 137-160) 25. 3. Film a pohyblivý obraz (hostující přednáška) 1.4. Není výuka (Velikonoční pondělí)
8. 4. Nová média, síťově digitální média, sociální sítě četba: STEYERL, Hito (2009): In Defense of the Poor Image 15. 4. Paměťová studia 22. 4. Válka a obraz četba: MIRZOEFF, Nicholas (2018): Jak vidět svět: kapitola 3 Svět války (s. 103-130) 29. 4. Feminismus 6. 5. Queer studies (hostující přednáška) 13. 5. Galerijní exkurze
|
|
||
Last update: PhDr. Filip Huněk, Ph.D. (02.02.2020)
Přijetí do magisterského studia, bakalářský titul ze studijního oboru žurnalistika či obdobného zaměření. |