course for students of another faculty course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment you can enroll for the course in winter and in summer semester
Výrazným přispěním k dobrému fungování nemocniční péče je předávání informací, což v jádru znamená
adekvátní použití komunikace. Proto je třeba rozumět systému, v němž je informace předávána. (Například v rodině
jinak rozumí maminka, tatínek, ale i sourozenec.) Nakonec komunikací nejvyššího řádu lze nazvat jako
symbolismus (pacient má své sny, představy hodnoty, dítě si hraje s určitými hračkami apod.) V semináři tak
budou účastníci seznámeni s teorií systémů, ale i s teorií tzv. symbolismu. Nebude však předložena pouze suchá
teorie, ale ukážeme si a procvičíme zcela konkrétně na kazuistikách, jak symbolismus a jazyk vyprávění napomáhá
k pochopení pacienta a jeho rodiny, a tím i k efektivnějšímu průběhu léčby a nastavení dobré spolupráce.
Aim of the course - Czech
Last update: Marcela Holanová (10.07.2023)
Cílem kurzu je naučit lépe studenty přistupovat a praktikovat komunikaci z hlediska teorie systémů: dobré kódování (vysvětlovat, opakovat apod.), porozumění .
Syllabus - Czech
Last update: Marcela Holanová (10.07.2023)
Práce s naději:
1. Nedorozumění, tiché pošty a entropie v komunikaci, dobré kódování v parafrázích
2. Rodina jako systém, v rodině rozumí každý jinak, společné domlouvání
3. Kazuistiky práci s rodinou a práce v týmu
4. Vyprávění, symbol a metafora („Vaše dítě má rádo moře.“)
5. Kazuistiky na symboly, příběhy a rituály. Jak si všímat symbolů a rituálů v rodině?
6. Workshop praktické utváření rituálů jako cesta k porozumění v případě smrti, ztráty apod
7. Spirituální péče v nemocnici jako integrativní prvek péče: Co je spiritualita pacienta a jak s ní pracovat?
Teaching methods - Czech
Last update: Marcela Holanová (10.07.2023)
Interaktivní výuka, přehrávání rolí, kazuistiky, seznámení s vývojem pomocí vlastní zkušenosti a zakořenění v teorii a praxi.
Course completion requirements - Czech
Last update: Marcela Holanová (10.07.2023)
Krátká kazuistika z praxe. Rozhovor s dítětem, dospělým nebo seniorem. Monitorování a reflexe potřeb.
Education plan -
Schedule internship
Week of the block
Summary of the internship
Files
Note
Hodnocení
1
Nedorozumění, tiché pošty a extropie v komunikaci, dobré kódování v parafrázích
Čas výuky: středa 15:30 – 17:00 hodin. První setkání 21.2.2024. Místo výuky: Faustův dům, Karlovo nám. 40, Praha 2, učebna č. 11 (HUMP 1). Vyučující: Jakub Formánek, Ph.D.
průměr: 5, hodnoceno: 3x
2
Rodina jako systém, v rodině rozumí každý jinak, společné domlouvání
průměr: 5, hodnoceno: 3x
3
Kazuistiky práce s rodinou a práce v týmu
průměr: 5, hodnoceno: 1x
4
Vyprávění, symbol a metafora („Vaše dítě má rádo moře.“)
průměr: 5, hodnoceno: 1x
5
Kazuistiky na symboly, příběhy a rituály. Jak si všímat symbolů a rituálů v rodině?
průměr: 5, hodnoceno: 1x
6
Workshop praktické utváření rituálů jako cesta k porozumění v případě smrti, ztráty apod.
průměr: 5, hodnoceno: 1x
7
Spirituální péče v nemocnici jako integrativní prvek péče: Co je spiritualita pacienta a jak s ní pracovat?
průměr: 5, hodnoceno: 1x
Rozpis stáž
Týden bloku
Obsah stáže
Soubory
Poznámka
Hodnocení
1
Nedorozumění, tiché pošty a extropie v komunikaci, dobré kódování v parafrázích
Čas výuky: středa 15:30 – 17:00 hodin. První setkání 21.2.2024. Místo výuky: Faustův dům, Karlovo nám. 40, Praha 2, učebna č. 11 (HUMP 1). Vyučující: Jakub Formánek, Ph.D.
průměr: 5, hodnoceno: 3x
2
Rodina jako systém, v rodině rozumí každý jinak, společné domlouvání
průměr: 5, hodnoceno: 3x
3
Kazuistiky práce s rodinou a práce v týmu
průměr: 5, hodnoceno: 1x
4
Vyprávění, symbol a metafora („Vaše dítě má rádo moře.“)
průměr: 5, hodnoceno: 1x
5
Kazuistiky na symboly, příběhy a rituály. Jak si všímat symbolů a rituálů v rodině?
průměr: 5, hodnoceno: 1x
6
Workshop praktické utváření rituálů jako cesta k porozumění v případě smrti, ztráty apod.
průměr: 5, hodnoceno: 1x
7
Spirituální péče v nemocnici jako integrativní prvek péče: Co je spiritualita pacienta a jak s ní pracovat?