|
|
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (12.09.2021)
|
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (12.09.2021)
Cílem předmětu je uvést studenty ZSV do praxe středoškolské výuky, seznámit je s možnostmi evaluace pedagogické praxe a jejího zkvalitňování, dále rozvinout jejich odborné komunikační dovednosti a podpořit jejich ochotu ke vzájemné spolupráci. |
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (12.09.2021)
Kurz bude podpořen platformami moodle a MS Teams. (Pokud by nebylo možné realizovat prezenční výuku, probíhala by komunikace bezkontaktně, a to jak synchronně, tak asynchronně. Synchronní výuka bude probíhat v MS Teams, asynchronní výuka bude podpořena studijní opopou v moodlu a bude též částečně realizována v MS Teams). Adresa moodlu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=6176 (Zápis sebe sama - heslo bude sděleno studentům vyučujícím. Kód pro vstup do prostředí MS Teams (fakultní přihlášení): zet2g8n Adresa tabulky pro ohlašování náslechů: https://docs.google.com/spreadsheets/d/14u3NNy0jjtge4gj2AGLAyyhK-LBOXWXIgmU1O8-i2Ec/edit?usp=sharing Souhrnné informace k průběhu praxe naleznete zde: http://kovf.pedf.cuni.cz/studium/oborova-praxe/dvouoborove-studium/souvisla-praxe-na-ss-s-reflexi-dvouoborove-st-zimni O konkrétních opatřeních upravujících podobu plnění předmětu v případě epidemiologické krize bude vyučující studenty informovat především formou vzdálených kolokviálních konzultací prostřednictvím MS Teams. |
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (12.09.2021)
Literatura:
DVOŘÁKOVÁ, Michaela; ZICHA, Zbyněk; PODZIMEK, Michal et al. Vzdělávací modul Občanské a sociální kompetence s metodikou. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Rok vydání: 2019. 1. vydání ISBN 978-80-7603-061-9. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999. PASCH, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. VACEK, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat. Praha: Portál, 2008. MOREE D. & Varianty (kol.). Než začneme s multikulturní výchovou. Od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Člověk v tísni, o.p.s., Praha 2008. PETTY, G. : Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2013. Materiály Centra občanského vzdělávání dostupné na http://www.obcanskevzdelavani.cz/publikace
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - Výchova k občanství- NÚV Praha http://www.nuv.cz/t/metodicke-komentare CANFIELD, L; SICCONE, F.Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha: Portál 1998 CANFIELD, L; WELLS, H. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků. Praha: Portál 1995 CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. KARNSOVÁ, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál 1994 KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. KOTRBA, T., LACINA,L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2011. MIČIENKA, M..JIRÁK. J.: Rozumět médiím: základy mediální výchovy pro učitele. Praha: Partners Czech, c2006. PIKE, G.; SELBY, D. Cvičení a hry pro globální výchovu I, II. Praha: Portál 2000. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál 1997. TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M.: Učíme v projektech. Praha: Portál, 2009. VALENTA, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS, 2006 |
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (12.09.2021)
Sylabus předmětu
|
|
||
Last update: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (12.09.2021)
Požadavky oborového didaktika k udělení zápočtu za oborovou praxi:
Konkrétní termíny průběhu praxe a plnění stanovených povinností naleznete na stárnce katedry: http://kovf.pedf.cuni.cz/studium/oborova-praxe/dvouoborove-studium/souvisla-praxe-na-ss-s-reflexi-dvouoborove-st-zimni. Zápočet bude udělen na základě individuálního pohovoru nad portfoliem. Můžete se hlásit na termíny, které budou vypsané v SISu před začátkem a na začátku zkouškového období. |