|
|
|
||
Last update: STEHLIKO (20.05.2019)
|
|
||
Last update: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (19.02.2015)
Student využívá matematických poznatků a dovedností v praktických činnostech, rozvíjí kombinatorické a logické myšlení, řeší matematické problémy na základě kritického usuzování a srozumitelné a věcné argumentace. Doplní soustavným studiem případné nedostatky z učiva matematiky pro druhý stupeň. |
|
||
Last update: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (19.02.2015)
a) Cihlář, J., Lesáková, E., Řídká, E., Zelenka, M.: Očekávané výstupy v RVP ZV z matematiky ve světle testových úloh. (Dostupné elektronicky www.uiv.cz) b) Odvárko-Kadleček: Matematika (ucelená řada učebnic matematiky pro 6. - 9. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus) c) Učebnice a sbírky úloh pro 2. stupeň základních škol (dle výběru studenta) d) Hejný a kolektiv: Matematika pro 1. stupeň (ucelená řada učebnic matematiky pro 1. - 5. ročník základní školy, Nakladatelství Fraus) |
|
||
Last update: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (19.02.2015)
Základní metodou výuky je řešení úloh, hledání různých postupů při řešení stejné úlohy, argumentace k podpoření vlastního názoru. Práce ve dvojicích i skupinách. Samostatné řešení úlohy. Tvorba úlohy na dané téma. Očekává se i samostudium. |
|
||
Last update: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (19.02.2015)
1. Seminární práce, která bude obsahovat alespoň jednu úlohu z každého výstupu dle sylabu (nejméně 14 úloh) a její odevzdání v elektronické podobě. 2. Závěrečný písemný test v rozsahu 10 úloh s 50% úspěšností. |
|
||
Last update: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (19.02.2015)
Obsah kurzu se bude dotýkat těchto partií geometrie podle výstupů RVP (číslování jednotlivých kapitol se shoduje s literaturou Očekávané výstupy): 15. Zdůvodňuje a využívá polohové a metrické vlastnosti základních rovinných útvarů při řešení úloh a jednoduchých problémů; využívá potřebnou matematickou symboliku. 16. Charakterizuje a třídí základní rovinné útvary. 17. Určuje velikosti úhlů měřením a výpočtem. 18. Odhaduje a vypočítává obsah a obvod základních rovinných útvarů. 19. Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvarů a k řešení polohových a nepolohových konstrukčních úloh. 20. Načrtne a sestrojí rovinné útvary. 21. Užívá k argumentaci a při výpočtech věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků. 22. Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar. 23. Určuje a charakterizuje základní prostorové útvary (tělesa), analyzuje jejich vlastnosti. 24. Odhaduje a vypočítává objem a povrch těles. 25. Načrtne a sestrojí sítě základních těles. 26. Načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině. 27. Analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu. 29. Řeší úlohy na prostorovou představivost, aplikuje a kombinuje poznatky a dovednosti z různých tematických a vzdělávacích oblastí. |
|
||
Last update: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (19.02.2015)
Vstupními požadavky je pouze zájem studenta doplnit své znalosti z matematiky v rozsahu druhého stupně základní školy. |
|
||
Last update: KLOBOU/PEDF.CUNI.CZ (19.02.2015)
Kurz si může student zapsat kdykoliv během studia. Není možné jej opakovat. Bude otevřen pouze v případě, že se do něj zapíše alespoň 15 studentů. |