SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Management of Educational Process - OCSY16VP21
Title: Řízení pedagogického procesu
Guaranteed by: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství (41-UPRPS)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: both
E-Credits: 16
Hours per week, examination: 24/0, Ex [HT]
Capacity: winter:unknown / unknown (unknown)
summer:unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: PhDr. Václav Trojan, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (05.02.2019)
Cílem předmětu je získání základů a orientace v řízení školy, získání nových kompetencí a informací z oblasti řízení pedagogického procesu. Předmět je zaměřen na zvládnutí a získání nových kompetencí v oblasti strategie rozvoje školy a základních principech její tvorby. Student dovede stanovit priority rozvoje školy v souladu s cíly školy, zpracovat analýzu školy s respektováním vnitřních i vnějších determinant, aplikovat zásady strategického řízení do pedagogického procesu školy s ohledem na nové požadavky, proměnu cílů a funkcí školy 21. století. Dále se cíle předmětu vztahují k získání kompetencí a základů v uplatňování a koncepčním přístupu při řízení školy jako učící se organizace ve společnosti vědění. Student získá vědomosti a přehled o základních podmínkách a fázích pro uskutečnění změny v pedagogickém procesu, umí nalézt vztahy a shody mezi těmito pojmy a procesy.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (05.02.2019)

TROJAN, V. Pedagogický proces a jeho řízení,Wolters Kluwer Praha, 2018 (druhé aktualizované vydání), ISBN 978-80-7478-539-9

TROJAN, V. Vnější determinanty pedagogického procesu očima ředitelů škol. In.: Kontext podpory profesijného rozvoja učitelstva. Banská Bystrica: UMB, 2018, ISBN 978-80-1334-2, str. 159-170.

TROJAN, V. Řízení pedagogického procesu v současné škole. Praha, PedF UK 2017. ISBN 978-80-7290-961-2

Lhotková, I., TROJAN, V., Kitzberger, J.: Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwers ČR, a. s., 2012. ISBN 978-80-7357-899-2.

Strategie vzdělávací politiky České republiky 2020

Dlouhodobý záměr vzdělávací soustavy 2019 - 2023
PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Nové, rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Portál, 2009.
PRŮCHA, J. (Ed.) Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009 (v tisku).

Výroční zpráva ČŠI 2017 - 2018

Kritéria kvalitní školy v aktuálním znění (www.csicr.cz)

 

 

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html