The course aims to acquaint students with the possibilities of research in the environment of sports management and marketing. The course will introduce methods and techniques of marketing research or research conducted in the environment of sports and management. Students will be introduced to research structures for academic purposes, but also for surveys required by the application sphere in the sports segment. Students will be explained the basic methodological settings of research or survey and then the possibilities of their evaluation.
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Předmět si klade za cíl seznámit studenty s možnostmi výzkumu v prostředí managementu a marketingu sportu. V rámci předmětu budou představeny metody a techniky marketingového výzkumu či výzkumů realizovaných v prostředí sportovně-manažerského odvětví. Studentům budou přiblíženy struktury výzkumů pro akademické účely, ale také pro průzkumy vyžadované aplikační sférou v segmentu sportu. Studentům budou vysvětleny základní metodická nastavení výzkumů či průzkumu a následně také možnosti jejich vyhodnocování.
Aim of the course - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen:
vysvětlit základní rozdíly mezi kvantitativním a kvalitativním výzkumem při respektování specifik sportovního prostředí,
popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním managementu,
popsat a vymezit jednotlivé formy kvalitativního výzkumu ve sportovním marketingu,
sestavit design marketingového výzkumu,
vypracovat marketingový brief, ale i zpracovat zadání dle marketingového briefu,
sestavit plán vlastního výzkumného kvalitativního šetření,
kódovat a vyhodnocovat kvalitativní data,
sepsat výzkumnou zprávu a prezentovat výsledky výzkumu ve sportovním managementu a marketingu.
Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Požadavky na zápočet:
sestavit vlastní kvalitativní výzkum ve sportovním managementu či marketingu
vypracovat závěrečnou výzkumnou zprávu
Požadavky na zkoušku:
ústní zkouška
Literature - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Kozel, R. (2006). Moderní marketingový výzkum. Grada Publishing as. Radek, T. (2017). Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Grada Publishing as. Miroslav, F., & David, M. (2020). Marketingový výzkum: v udržitelném marketingovém managementu. Grada Publishing as. Hair, J. F., Bush, R. P., & Ortinau, D. J. (2014). Marketing research (Vol. 2). Australia: McGraw-Hill Education. McDaniel Jr, C., & Gates, R. (2020). Marketing research. John Wiley & Sons. Švaříček, R. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. PORTÁL sro. Silverman, D. (Ed.). (2020). Qualitative research. sage. Šíma, J. (2016). Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení. Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum. Santomier, J., & Hogan, P. (2013). Social media and prosumerism: implications for sport marketing research. In Handbook of research on sport and business. Edward Elgar Publishing.
Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Požadavky na zápočet:
sestavit vlastní kvalitativní výzkum ve sportovním managementu či marketingu
vypracovat závěrečnou výzkumnou zprávu
Požadavky na zkoušku:
ústní zkouška
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (03.05.2022)
Přednášky:
Principy kvalitativního výzkumu, základy aplikace výzkumů pro sportovní management
Kvalitativní výzkum ve sportovním marketingu a marketingové komunikaci
Design marketingového výzkumu
Zadaná marketingových výzkumů, agenturní brief
Kódování a vyhodnocování kvalitativních dat
Měření a zjišťování kvality sportovních služeb
Využití kvalitativních a kvantitativních šetření ve sportovním managementu
Semináře:
Úvod do výzkumných metod využívaných ve sportovním managementu
Ukázky vybraných výzkumů z prostředí managementu a marketingu sportu, využití eye trackingu ve sportovním managementu
Výběr a sestavení vlastního kvalitativního šetření ve sportovním managementu či marketingu
Rozdíly mezi jednotlivými typy a metodami kvalitativního výzkumu, realizace vlastního šetření