|
|
|
||
Last update: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (20.05.2017)
|
|
||
Last update: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (20.05.2017)
Cílem kurzu je komplexně seznámit studenty s aktuální situací a aktuálními trendy ve výuce ruského jazyka v českém školním prostředí se zaměřením především na praktickou přípravu studenta na výuku ruštiny na základní a střední škole. V rámci kurzu studenti zpracovávají vlastní výukové materiály, které prezentují a hodnotí z jednotlivých lingvodidaktických hledisek, přičemž jsou plně využívány získané teoretické poznatky i praktické dovednosti z předchozích kurzů Didaktika I-III a z vlastní výukové činnosti realizované v rámci výkonu souvislé praxe z ruského jazyka na ZŠ a SŠ. |
|
||
Last update: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (21.01.2022)
Základní literatura Аkišina, А. А., Кagan, О. Е. Učimsja učiť.Moskva : Russkij jazyk, 2010. ISBN 978-5-88337-044-0. Аkišina, А. А. Russkij jazyk v igrach : učebnoje posobije. Moskva : Russkij jazyk. Kursy. 2012. ISBN 978-5-88337-247-5. EIBENOVÁ, K., VAVREČKA, M., EIBENOVÁ, I. Hry ve výuce ruštiny. Brno : Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0365-8. KOSTELECKÁ, Y. Žáci-cizinci v základních školách : fakta, analýzy, diagnostika. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-630-7. KOSTKOVÁ, K. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Brno : Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-6035-7. NĚMEC, J. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Brno : Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-191-1. ROZBOUDOVÁ, L., KONEČNÝ, J. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka: jazykovyje sredstva. Praha: Karolinum, 2018. ISBN 978-80-246-4277-2. ROZBOUDOVÁ, L. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka: rečevyje umenija. Praha: Karolinum, 2020. ISBN 978-80-246-4635-0. ROZBOUDOVÁ, L., KONEČNÝ, J. Sovremennaja didaktika russkogo jazyka: izbrannyje aspekty obučenija russkomu jazyku v češskoj obrazovatelnoj srede. Praha: Karolinum, 2021. ISBN 978-80-246-5075-3. VEREŠČAGIN, J. M., KOSTOMAROV, V. G. Jazyk i kul’tura : lingvo-stranovedenije v prepodavanii russkogo jazyka kak inostrannogo. 4. vyd. Moskva : Russkij jazyk, 1990.
Doporučená literatura FEDOTOVA, N. L. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Sankt-Petěrburg : Zlatoust, 2013. ISBN 978-5-86547-684-9. RADA EVROPY. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4. ŠČUKIN, A. N. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. 2. vyd. Moskva : Vysšaja škola, 2010. ISBN 978-5-06-006231-1. VASILYEVA, E., GETMANENKO, N., KORICINSKA, L. Novye prijemy podderžanija vysokoj motivacii při obučenii RKI. Journal of the centre of international education. Philology. №1. Moskva : MGU, 2013. s. 124-129. ISSN 2074-8361. Učební soubory pro výuku ruského jazyka na základních a středních školách. Vybrané články z časopisů Cizí jazyky, Russkij jazyk za ruběžom a dalších. |
|
||
Last update: PhDr. Jakub Konečný, Ph.D. (20.05.2017)
|
|
||
Last update: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (21.01.2022)
1. Aktivní účast na seminářích,povoleny jsou max. 2 absence za semestr. 2. Průběžné, včasné plnění všech zadaných úkolů dle stanovených požadavků. 3. Vypracování všech vlastních didaktických materiálů, které jsou zadány v elektronickém kurzu Didaktika ruského jazyka IV v systému moodle (https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5742), a to dle uvedených pokynů. Termín odevzdání didaktických materiálů je 26. 4. 2022. Pozdní odevzdání je nepřípustné. V případě nepříznivé epidemiologické situace bude výuka probíhat na platformě Microsoft Teams a zápočet bude realizován ústně při zapnutí webkamery. |