|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (13.04.2022)
|
|
||
Last update: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. (11.01.2022)
Literatura Povinná literatura: Bartoňová, Miroslava, ed. a Vítková, Marie, ed. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Brno: Paido, 2007. Baslerová, Pavlína a kol. Katalog podpůrných opatření: obecná část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. CEFR Companion Volume, 2018: https://rm.coe.int/cefr-companion-volume-with-new-descriptors-2018/1680787989. ČADSKÁ, Milada et al. Čeština jako jazyk cizí. Úroveň A2. Praha: MŠMT ČR, 2005. Evropské jazykové portfolio: Dostupné z: https://ejp.rvp.cz HÁDKOVÁ, Marie, Josef LÍNEK a Kateřina VODIČKOVÁ. Čeština jako jazyk cizí. Úroveň A1. Praha: MŠMT ČR, 2005. HLÁVKOVÁ, Lucie, NĚMEC, Zbyněk. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami a možnosti rozvoje jejich čtenářství. In: Impulsy, roč. 4, č. 4–5, 2018. HOLUB, Jan et al. Čeština jako jazyk cizí. Úroveň B2. Praha: MŠMT ČR, 2005. Jucovičová, Drahomíra a Žáčková, Hana. Katalog podpůrných opatření: dílčí část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. KLÍMOVÁ, Květoslava a Jitka ZÍTKOVÁ. Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v českém jazyce a literatuře – zaměření na žáky s SPU a zdravotním znevýhodněním. Brno: Masarykova univerzita, 2020. Kucharská, Anna et al. Porozumění čtenému. I., Typický vývoj porozumění čtenému - východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. Kucharská, Anna a kol. Porozumění čtenému. III., Typický vývoj porozumění čtenému - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu. 1. vydání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015. Michalík, Jan a kol. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb: u dětí, žáků a studentů s potřebou podpůrných opatření ze zdravotních důvodů. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. Žampachová, Zuzana a kol. Katalog podpůrných opatření: dílčí část: pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění. 2., přepracované a rozšířené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020.
Doporučená literatura: CVEJNOVÁ, Jitka et al. Referenční popis češtiny pro účely zkoušky z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR – úrovně A1, A2. Praha: NÚV, 2014. Dostupné z: http://trvaly-pobyt.cestina-pro-cizince.cz/ Collated representative samples of descriptrors of language competences developer for young learners aged 7–10,[2] 2018. Dostupné z: https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=0900001680697fca. Collated representative samples of descriptrors of language competences developer for young learners aged 11–15,[3] 2018. Dostupné z: https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=0900001680697fc9. ČADSKÁ, Milada et al. K některým problémům výuky češtiny jako cizího jazyka. Praha: ÚJOP UK, 1997. HÁDKOVÁ, Marie. Čeština z druhé strany aneb Čeština v roli jazyka nemateřského. Ústí nad Labem: UJEP, 2010. HÁJKOVÁ, Eva. Jazyková výchova dětí s odlišným mateřským jazykem v české mateřské škole. Praha: PedF UK, 2015. HÁJKOVÁ, Eva. Žák-cizinec v hodinách češtiny na základní škole. Praha: PedF UK, 2014. HÁJKOVÁ, Eva. Žák s cizím mateřským jazykem v české škole. In: Čeština – jazyk slovanský. Ostrava: Ostravská univerzita, 2001. HASIL, Jiří, ed. Čeština jako cizí jazyk IV.: materiály ze 4. mezinárodního sympozia o češtině jako cizím jazyku. Praha: FF UK, 2002. HRDLIČKA, Milan. Kapitoly o češtině jako cizím jazyku. Plzeň: ZČU v Plzni, 2010. HRONOVÁ, Karla. Čeština jako cizí jazyk. Praha: Didakta, 2009. HENDRICH, Josef et al. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. Mertin, Václav a kol. Integrace žáků se specifickými poruchami učení - od stanovení diagnostických kritérií k poskytování péče všem potřebným žákům: závěrečná zpráva rezortního projektu MŠMT. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství České republiky, 2007. NĚMEC, Zbyněk. Čtenářství žáků z etnických menšin (trocha akademické inspirace odjinud). Nová škola o.p.s., 2017. POLÁKOVÁ, Irena, BĚLINOVÁ, Eva, INGROVÁ, Anna a kol. S knihou po škole. Školní čtenářské kluby. Praha: Nová škola, o.p.s., 2014. POLÁKOVÁ, Irena, ed. Čtení mezi řádky. Sada metodických lekcí zaměřených na rozvoj čtenářství dětí s odlišným mateřským jazykem. Praha: Nová škola, o.p.s., 2018. Referenční popis češtiny pro účely zkoušky z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR - úrovně A1, A2 [online]. Dostupné z: Společný evropský referenční rámec pro jazyky [online]. Dostupné z: STEHLÍKOVÁ, Monika. Nadané dítě. Praha: Grada, 2018. STRAND, Steve. Surveying the views of pupils attending supplementary schools in England. In: Educational Research, č. 1, 2007, s. 1-19. ISSN 0013-1881. ŠÁRA, Milan et al. Prahová úroveň – čeština jako cizí jazyk. Strasbourg: Council of Europe, 2001. ŠINDELÁŘOVÁ, JAROMÍRA a Svatava ŠKODOVÁ. Metodika práce s žáky-cizinci v základní škole. Ústí nad Labem: UJEP, 2012. (nebo http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/cestina-jako-cilovy-jazyk-i-a-ii) ŠORMOVÁ, Kateřina, Andrea HUDÁKOVÁ et al. Čeština jako druhý jazyk. Metodická perspektiva [online]. Praha: FF UK, 2019. ŠTEFÁNIK, Jozef. Jeden člověk, dva jazyky: dvojjazyčnosť u detí – predsudky a skutočnosti. Bratislava: AEP, 2000. ZÍTKOVÁ, Jitka. Práce s texty s tematikou handicapu jako součást podpory inkluzivního vzdělávání. In: Jazyk - literatura - komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta. Roč. 8, č. 1, 2019, s. 50-68. |
|
||
Last update: Mgr. Lucie Strejčková, DiS. (09.01.2022)
Zápočet: 1) Aktivní účast na seminářích (povolena je jedna neomluvená absence). 2) Průběžné plnění úkolů, které budou zadávány v semináři. Ke zkoušce se smí přihlásit pouze student, který splní všechny uvedené podmínky. Zkouška: příprava a obhajoba integrované výukové lekce (bližší informace na 1. semináři)
|