|
|
|
||
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2012)
|
|
||
Last update: Mgr. Lukáš Neumann, Ph.D. (01.10.2018)
Náplň semináře prof. Kubíčka Za vybranými texty jsou uvedeny úkoly pro všechny studenty: K. H. Mácha: Máj 1) shromážděte příklady (z různých částí básně), které prokazují, že prostor básně je romantický 2) vyberte si jediný verš z básně, který Vás něčím zaujal, a pokuste se zdůvodnit své rozhodnutí K. J. Erben: Kytice 1)pokuste se v Erbenových básních doložit nějaký pevný hodnotový systém 2) zamyslete se nad "zdrojem" tohoto hodnotového systému J. Neruda: Povídky Malostranské 1) jaké jsou vztahy mezi lidmi na Nerudově Malé Straně? 2) doložte své pozorování na jednom jedinečném příkladu B. Němcová: Babička/ J. Hašek: Švejk (v tomto případě bude na základě diskuse v semináři vybrán jeden z textů, úkoly vyplynou z výběru) J. Arbes: Svatý Xaverius/Ukřižovaná (v tomto případě bude na základě diskuse v semináři vybrán jeden z textů) 1) jaké rysy v textu by mohly určit Arbesovu prózu jako součást realistické literatury 2) co se tomu naopak vzpírá? - uveďte konkrétní příklady K. Čapek: Věc Makropulos 1) jaké rozdíly nacházíte mezi Čapkovou verzí a Janáčkovým zpracováním 2) pokuste se určit význam těchto rozdílů pro celkové vyznění díla J. Čapek: Stín kapradiny 1) zkuste poskytnout charakteristiku prostoru Čapkova příběhu a doložte ji výraznými textovými rysy 2) zvolte si jednu pasáž z textu, která Vás něčím zaujala a pokuste se zdůvodnit své rozhodnutí V. Nezval: Edison 1) vyberte si jediný verš z básně a zdůvodněte svůj výběr K. Toman: Měsíce 1) vyberte si jediný verš z jedné básně a zdůvodněte svůj výběr 2) jak se dějinný kontext odráží v Tomanově básni? Vyberte si jeden motiv, metaforu či verš, které ukazují na historickou situovanost básně V. Vančura: Markéta Lazarová 1) vyberte si část textu, v němž se Vám zdá Vančurův jazyka jako "nejtypičtější podoba básníkova jazyka" a pokuste se určit funkci daného úryvku ve fikčním světě Vančurova vyprávění J. Durych: Bloudění 1) poskytněte charakteristiku Durychova Valdštejna a doložte jej citáty z textu J. Čep: 4 povídky - budou upřesněny 1) vyberte jakoukoliv popisnou pasáž z kterékoliv Čepovy povídky a určete funkci/funkce popisu
Náplň semináře dr. Brožové (ZS 2018/19) Karel Hynek Mácha: Máj Otázky k debatě pro celou skupinu budou upřesněny v semináři.
|