To develop students' communicative competence. To deepen work with texts ofvarious types, approach to a text, studying, understanding and reproducing it. Working with audiotapes and videotapes, understanding,
analyzing and reproducing materials. Speaking, writing, translation, reproduction, summary. Revising selected grammatical items with the help of texts. Studying the third part of the French method Panorama.
Last update: Erudio ()
Rozvíjet komunikativní schopnosti studentů. Prohloubit práci s texty různých typů, přístup k textu, jeho prostudování, pochopení, reprodukování. Práce s audio a video nahrávkami, pochopení, rozbor a reprodukování materiálů. Vlastní ústní a písemný projev, překlad, reprodukce, résumé. Opakování vybraných problémových gramatických jevů pomocí daných textů. Prostudování třetího dílu francouzské metody Panorama.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Eva Kalfiřtová (23.11.2006)
Hendrich, Radina, Tláskal: Francouzská mluvnice. Nakladatelství Fraus, Plžeň 2001.
Bescherelle, La conjugaison pour tous, Hatier, Paris 1997.
Panorama 1-4, Clé internationale, Paris 1996.
Denní tisk, audio a video nahrávky, lingvistické časopisy.
Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Eva Kalfiřtová (23.11.2006)
Viz. Analýza V pokračování Panorama 3 , unités 5 - 7
Zápočet: aktivní účast na semináři, 3 požadované písemnosti, pís. test 5 - 7 unités