|
|
|
||
Last update: Erudio ()
|
|
||
Last update: Mgr. David Doubek, Ph.D. (20.09.2005)
Literatura: Matějček, Z.(1991): Praxe dětského psychologického poradenství, SPN, Praha. Matějček, Z.:(1992): Dítě a rodina v psychologickém poradenství, SPN,Praha. Matějček, Z.: (1997): Jak a proč nás trápí děti, Grada, Praha. Karnsová, M.(1995): Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem, Praha, Portál. Langmeier, J.,Balcar,K.,Špitz, J.(2000): Dětská psychoterapie, Portál, Praha ( vybrané kapitoly) Hobdayová, A.,Ollierová, K.(2000): Tvořivé činnosti pro terapeutickou práci s dětmi, Portál, Praha. Hadj Moussová, Z. a kol.: Pedagogicko - psychologické poradenství I.,II.,III. (2005) Vybrané problémy, I., (2004) Intervence III., (2002) Diagnostika II.,UK PedF, Praha. Kolář, M.(2001): Bolest šikanování, Portál ( kap. 7., 8.) Mareš, J.a kol.(2002): Sociální opora, Nucleus, Hradec Králové. Hadj Moussová a kol.(2002): Poradenské teorie a strategie, UK PedF, Praha.
|
|
||
Last update: Mgr. David Doubek, Ph.D. (20.09.2005)
Course:
Counseling Psychology The goal of this course is to increse sensitivity and expertness of primary school teachers for student's educational and personal problems.
Course contents:
Prevention and looking for children with problems in their personal development. Informations about posibilities of cooperation with educational counselor. Counseling problems of children in an elementary school. School maturity diagnostics and interventions. Curriculum problems. Psychological diagnostics of a pupil in educational and school counseling.
|