SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Marketing Communication in Education - OPNU1U135C
Title: Marketingová komunikace ve vzdělávání
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:2/0, C [HT]
Capacity: 25 / unknown (25)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Roman Liška, Ph.D.
Teacher(s): Ing. Jindřich Kolek, MBA, Ph.D.
Annotation -
Last update: Mgr. David Mück (25.01.2024)
The course deals with the theory of marketing communication with application to the field of education. The aim is to understand the basic methods of applying various types of marketing communication to gain a competitive position in the market. The course deals with the essence and use of individual elements of the communication mix such as advertising, sales support, personal sales, Public Relations, direct marketing and events. The content of the course is not only the characteristics of individual elements of the communication mix, but also the broader context such as the legislative environment, psychology of advertising and its impact on customers / clients in education, research and marketing communication planning, selection and use of advertising and media agencies.
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. David Mück (25.01.2024)
Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.
Literature - Czech
Last update: Mgr. David Mück (25.01.2024)

Povinná literatura: 

KARLÍČEK, M. a P. KRÁL. Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2016. 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.

PAULOVčČÁKOVÁ, L. Marketing: přístup k marketingovému řízení. Vyd. I. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015. 288 s. ISBN 978-80-7452-117-1.

KOTLER, P. Marketing management.  Praha, kterýkoliv vydavatel po roce 2014, kapitoly věnované   marketingové komunikaci (aktuální vydání).

 

Doporučená literatura:

BAINES, P., F. CHRIS a K. PAGE, 2011. Marketing. 2. vyd. Oxford University Press. ISBN 978-0-19-957961-7.

DE PELSMACKER, P.  a kolektiv. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.

FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9.

FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.

JANOUCH, V. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014. 376s. ISBN 978-80-251-4311-7.

KŘÍŽEK, Z. a I. CRHA. Jak psát reklamní text. 4. vydání. Praha: Grada, 2012, 220 s. ISBN 978-80-247-4061-4.

MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5366-9.

PAVLŮ, D. Veletrhy a výstavy: kultura, komunikace, multimedialita, marketing. Příbram: Professional Publishing, 2009. ISBN 978-80-86946-38-2.

POSPÍŠIL J. Jak na reklamu. Praktický průvodce světem reklamy. Kralice na Hané: Computer Média, 2012, 144 s. ISBN 978-80-7402-115-2.

VYSEKALOVÁ, J. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.

Doporučené časopisy vyučujícím a aktuální internetové zdroje.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. David Mück (25.01.2024)

1         Marketingová komunikace a její místo v marketingovém mixu

2         Integrovaná marketingová komunikace

3         Východiska marketingové komunikace

4         Tvorba rozpočtu, mediální plánování, hodnocení efektivnosti

5         Nástroje komunikačního mixu

6         Nové trendy v marketingové komunikaci

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. David Mück (25.01.2024)

Zápočet

Seminární práce (odevdání v LMS Moodle), aktivní diksuze na výuce

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html