SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Marketing Management in Education - OPNU1U113A
Title: Marketing management ve vzdělávání
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023 to 2023
Semester: winter
E-Credits: 5
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/1, Ex [HT]
Capacity: 21 / 21 (21)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Ing. Jindřich Kolek, MBA, Ph.D.
Teacher(s): Ing. Jindřich Kolek, MBA, Ph.D.
Annotation -
Last update: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy (10.09.2023)
The course is devoted to the issue of marketing in education with respect to marketing-driven educational organization. Marketing activities are an important element of management support, their goal is to help achieve the desired competitiveness of the institution and maximum client satisfaction, ie fulfillment of the “win-win” rule. The course includes a basic approach to marketing analysis, which is the basis for planning an educational organization in terms of basic "4P", ie product, price, distribution and marketing communications and considers the extended marketing mix "8P" typical for educational organizations. The course Marketing in Education is built on the necessary theoretical basis, which is the basic basis for the implementation of marketing activities in terms of a systemic approach to solving problems and subsequent applications in practice. It prepares students for a broader understanding of the interconnection of marketing and management of an organization and a flexible response and application of knowledge into practice in accordance with dynamically changing market and society conditions.
Descriptors - Czech
Last update: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy (10.09.2023)

Studium se opírá o prezenční výuku dle sylabu a předpokládá i samostudium v dostatečném rozsahu a plnění zadaných distančních aktivit.

Literature - Czech
Last update: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy (10.09.2023)

Povinná literatura:

PAULOVČÁKOVÁ, L. Marketing management ve vzdělávání. E-publikace. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2018. ISBN 978-80-7603-108-1. • PAULOVČÁKOVÁ, L. Marketing. Přístup k marketingovému řízení. Praha: UJAK, 2015. ISBN 978-80-7452-117-1. • SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 2. aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2009. ISBN 978-80-7357-494-9.

Doporučená literatura:

BAINES, P., F. CHRIS a K. PAGE. Marketing. 2. vyd. Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-957961-7.

CHERNATONY De, L. Značka: od vize k vyšším ziskům. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2007-1.

JAKUBÍKOVÁ, D., 2013. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4670-8.

JANOUCH, V. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.

KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. (nebo aktuální vydání)

KOZEL, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.

LEHTINEN, J. Aktivní CRM: řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1814-9.

VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb – efektivně a moderně. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.

VYSEKALOVÁ, J a kol. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství „černé skříňky“. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.

Syllabus - Czech
Last update: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy (10.09.2023)

Hlavní témata předmětu:

•POJETÍ MARKETINGU•PROVÁZANOST MARKETINGU A MANAGEMENTU V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ•MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ•MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ A MARKTINGOVÁ STRATEGIE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ•MARKETINGOVÁ TAKTIKA V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ•PRODUKT, CENA A DISTRIBUCE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ•MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ•ŘÍZENÍ VZTAHU SE ZÁKAZNÍKY V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ•IMPLEMENTACE MARKETINGU A KONTROLA

Cvičení

Témata cvičení vycházejí z přednášek.

Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.

Course completion requirements - Czech
Last update: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy (10.09.2023)

Zkouška (test, písemná, ústní)

Aktivity a úkoly v rámci cvičení/v rámci distanční výuky.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html