SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Foreign Trends in Adult Education - OPDU1Z025B
Title: Zahraniční trendy ve vzdělávání dospělých
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, other [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Note: course is intended for doctoral students only
enabled for web enrollment
can be fulfilled in the future
Guarantor: doc. PhDr. Vít Šťastný, Ph.D.
Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Annotation - Czech
Last update: Ing. Lucie Paulovčáková, MBA, Ph.D. (28.06.2020)
Předmět se zaměřuje na trendy vzdělávání dospělých v zahraničí a reaguje tak na aktuální vývoj studovaného oboru. Koncepce předmětu umožňuje navázat na potřeby doktorandů a propojit jejich výzkumné cíle se současným stavem poznání studovaného oboru a s moderními přístupy ve vzdělávání dospělých odpovídající trendům 21. století. Předmět je rozdělen do tří hlavních tematických bloků: východiska předmětu (témata 1 až 3), výsledky výzkumů (téma 4) a konkrétní trendy ve vzdělávání (témata 5 až 9). Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky aktuálních trendů ve vzdělávání dospělých v zahraničí a umožnit jim reflektovat vybraná témata v kontextu vlastního výzkumného zaměření. Studenti se seznámí s moderními vzdělávacími metodami ve vzdělávání, které jsou aktuálně akcentovány v zahraničí, s výstupy současných výzkumů a aktuálně řešenou problematikou. Obsah – témata: 1. Trendy vzdělávací politiky v zahraničí 2. Koncept life-long learning 3. Moderní metody vzdělávání pro 21. století v kontextu inspirace ze zahraničí 4. Mezinárodní výzkumy – TALIS, PIAAC 5. Digitalizace ve vzdělávání v zahraničí 6. Příprava učitelů v zahraničí 7. Trendy vysokoškolské pedagogiky v zahraničí 8. Odborná příprava v zahraničí 9. Vzdělávání na pracovišti – koučink, mentorink a adaptační procesy ve vzdělávací dospělých v zahraničí
Literature - Czech
Last update: Ing. Lucie Paulovčáková, MBA, Ph.D. (28.06.2020)

STRAKOVÁ, J. a A. VESELÝ, ed. Předpoklady úspěchu v práci a v životě: výsledky mezinárodního výzkumu dospělých OECD PIAAC. Praha: Dům zahraničních spolupráce, 2013. ISBN 978–80–87335–53–6.

ELLIOT, S. W. Computers and the Future of Skill Demand. Paris: OECD Publishing, 2017. ISBN 9789264285538.

HOIDN, S. ed. Handbook on student-centered learning. London: Routledge, 2020. ISBN 9780367200527.

STROUHAL, M. a S. ŠTECH, ed. Vzdělání a dnešek: pedagogické, filosofické, historické a sociální perspektivy. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 9788024635583.

JARVIS, P. Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice. 4th ed. London: Routledge, 2010. 338 p. ISBN 9780415494816

DAITAWI, M. The Effect of Flipped Classroom Strategy on Students Learning Outcomes. International Journal of Instruction [online]. 12(3), 665-680 [cit. 2019-10-06]. 2019. ISSN 1694609X.

OECD. TALIS 2018 Results (Volume I): Teachers and School Leaders as Lifelong Learners. Paris: OECD Publishing. 2019.

OECD. TALIS 2018 Results (Volume II): Teachers and School Leaders as Valued Professionals. Paris: OECD Publishing. 2020.

Course completion requirements - Czech
Last update: Ing. Lucie Paulovčáková, MBA, Ph.D. (17.06.2020)

Přehledová studie zahraničních trendů souvisejících s výzkumným zaměřením studenta. Obhajoba v rámci předmětu.

Aktivní zapojení v rámci předmětu a konzultací, plnění zadaných distančních úkolů, aktivní zapojení se v prostředí LMS Moodle.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html