SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Educational Management in Knowledge Society - OKNMV31M09
Title: Řízení vzdělávání ve znalostní společnosti
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2020
Semester: winter
E-Credits: 8
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:2/2, Ex [HT]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Annotation - Czech
Last update: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (26.09.2018)
Předmět je koncipován jako diskurz o základním vymezení znalostní společnosti a současných paradigmatech oboru. Cílem je vytvoření podmínek pro získání kontextového náhledu na znalostní společnost, na postavení vzdělávání instituce a budou diskutovány možné postupy při řízení vzdělávání v takto chápané společnosti.
Literature - Czech
Last update: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (26.09.2018)

Kalous, J., Veselý, A. 2007. Teorie a nástroje vzdělávací politiky. Praha : Karolinum, 2007. ISBN 978-80-2461-260-7.

Kaščák, Ondřej a Pupala, Branislav. 2012. Škola zlatých golierov. Vzdelávanie v ére neoliberalizmu. Praha : SLON, 2012. ISBN 978-80-7419-113-8.

Keller, J. a L. Tvrdý. Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008.

Liessmann, Konrad. 2011. Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. [překl.] Jana Zoubková. XXI. století. Praha : Academia, 2011. ISBN 978-80-200-1677-5.

Munich, D., Protivínský, T.. Dopad vzdělanosti na hospodářský růst: ve světle nových výsledků PISA 2012. Praha: Národohospodářský ústav AV ČR, 2013.

Mužík, J. 2013b. Mýty, polopravdy a nepravdy kolem vzdělání a dalšího vzdělávání. In Veteška,

Průcha, J. 2014. Výzkum efektivnosti vzdělávání dospělých. Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, roč. 4, č. 1, s. 8–22. ISSN 1804-526X.  

Průcha, Jan. Česká vzdělanost: multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2015. 205 s. ISBN 978-80-7478-675-4.

Trojan, Václav, a další. 2015. Přístupy k managementu vzdělávání v kontextu České republiky. Praha : PedF UK, 2015. ISBN 978-80-7290-867-7.

Trojan, Václav, a další. 2016. Přístupy k efektivitě z pohledu managementu vzdělávání. Praha : PedF UK, 2016. ISBN 978-80-7290-897-4.

Veselý, Arnošt. 2013. Vzdělávací reforma v Ontariu: kritické shrnutí a inspirace pro vzdělávací politiku v ČR. Orbis scholae. 2013, stránky 11-28.

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (26.09.2018)

1.       Úvod do předmětu, vymezení pole

2.       Znalostní společnosti, koncept, užívaná terminologie

3.       Megatrendy a jejich vliv na současný český kontext

4.       Aktéři vzdělávací politiky

5.       Efektivnost ve vzdělávání

6.       Změny paradigmatu vzdělávání, demokratizační a masifikační procesy

7.       Vzdělávací systém a jeho evaluace, audit systému

Course completion requirements - Czech
Last update: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. (26.09.2018)

Seminární práce - Trendy vývoje vzdělávání v konkrétním segmentu systému vzdělávání, bude upřesněno během prezenční výuky

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html