SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Information Technology in Management - OKN01U119A
Title: Informační technologie v řízení
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: both
E-Credits: 2
Hours per week, examination: 0/0, MC [HS]
Extent per academic year: 6 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (0)
summer:unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
Interchangeability : OPN01U119A
Annotation -
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)
In the first phase, the subject deals with the specifics of the use of information technology in management in educational organizations. It acquaints students with methods of using information technologies in the management process from the perspective of the management of the organization and from the perspective of clients (students, pupils, educated adults). Students go through the whole process of introducing information technologies - from the considerations of suitability of their choice, problem solving to the phase of their maintenance. Specifics of information technology in management are then analyzed with students in individual contexts.
Literature - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

MPO, 2013. Státní politika v elektronických komunikacích – Digitální Česko v. 2.0. [online]. Praha: MPO. [cit. 2018-07-05]. Dostupné z: http://www.mpo.cz/assets/cz/e-komunikace-a-posta/Internet/2013/4/Digi_esko_v.2.0.pdf

MPSV, 2015. Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 až 2020. [online]. Praha: MPSVa. [cit. 2018-07-05]. Dostupné z: http://www.mpsv.cz/files/clanky/21499/Strategie_DG.pdf

MPSVb, 2015. Akční plán Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 až 2020.  [online]. Praha: MPSV. [cit. 2018-07-05]. Dostupné z: https://portal.mpsv.cz/sz/politikazamest/digitalni_gramotnost/akcni-plan-strategie-digitalni-gramotnosti-cr.pdf

MŠMT, 2014. Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020. [online]. Praha: MŠMT. [cit. 2018-07-05]. Dostupné z: http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/strategie/digistrategie.pdf

NEUMAJER, Onřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK, 2015. Učíme se s tabletem - využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7478-769-0.

MANAGEMENTMANIA, 2016. Řízení projektů (Project Management). ManagementMania.com [online]. [cit. 2018-07-06]. Dostupné z: https://managementmania.com/cs/metody-rizeni-projektu

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Využití informačních technologií z pohledu vzdělávací organizace

Využití informačních technologií z pohledu klienta vzdělávací organizace (studentů, žáků, učících se dospělých)

Specifika zavádění informačních technologií v konkrétních kontextech procesů řízení

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. David Mück (16.09.2021)

Aktiv. účast ve výuce, distanční aktivita - její zadání bude konkretizováno při zahájení výuky předmětu.

Distanční scénář: Vyhotovit seminární (zápočtovou práci) na téma: Využití IT ve výuce. Zaměřit se na vybranou technologii, např. mobilní aplikaci, platformu a zpracovat praktické využití, rozpracovat didakticko-metodickou část a pedagogický postup. Práce bude hodnocena na základě originality a využití v praxi pro ostatní kolegy. Bude-li s se souhlasem studenta možnost, mohla by být sdílena jako návod s dalšími studenty.

 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html