SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Management of Educational Process III - OKBU1U120A
Title: Řízení pedagogického procesu III
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 5
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (48)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Annotation -
Last update: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (24.01.2024)
The course logically follows the course Management of the pedagogical process I. and II. Students will learn about the method of crisis audit and identification of vulnerabilities in a school or a school of education and learn to apply it to their management practice. They will then be able to create their own benchmarking project on the basis of it after learning the principles of benchmarking. Special attention will be paid to the topic of climate creation and the promotion of well-being as an important part of the management of the pedagogical process. The course is taught mainly by the flipped classroom method, which students will be introduced to at the first meeting. Portfolio building is an integral part of the course.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (24.01.2024)

Cíl předmět: Na základě seznámení se a pochopení teoretických východisek pro tvorbu benchlearningových projektů ve školství  budou studenti schopni vytvořit své vlastní projekty zaměřené na wellbeing a virtuální co-teaching a aplikovat je do své řídící praxe.    

Descriptors - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (24.01.2024)

Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů.   

Literature - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (24.01.2024)

Studijní literatura:

  • VYKYDAL, David, 2020. Popis metody benchlearningu. Praha: NIDV.
  • SVOBODOVÁ, Zuzana a Irena TROJANOVÁ, 2021. Benchlearning. Řízení školy. Wolters Kluwer. Dostupné také z: https://www.rizeniskoly.cz/cz/aktuality/benchlearning.a-8051.html
  • Sekundární analýza PISA 2018: Well-being žáků, třídní klima, používání ICT a vnímání role učitele: https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Publikace/Sekundarni-analyza-PISA-2018-Well-being-zaku,-trid
  • FELCMANOVÁ, Lenka, 2021. Wellbeing ve vzdělávání, nadstavba nebo nutnost?. Řízení školy [online]. Wolters Kluwer [cit. 2022-01-21]. Dostupné z: https://www.rizeniskoly.cz/cz/aktuality/wellbeing-ve-vzdelavani-nadstavba-nebo-nutnost.a-7854.html
  • Kursch, M. (2021). Skrytý potenciál virtuálního co-teachingu. Prohuman. https://www.prohuman.sk/pedagogika/skryty-potencial-virtualniho-co-teachingu 
  • Svobodová, Z., Kursch, M., & Veteška, J. (2021). Problems and obstacles of distance learning in the point of view of primary school teachers in the “covid period”. Proceeding of the 8th International Conference on Educational Technologies 2021. 
  • Svobodová, Z. (2021). Využití metody co-teaching při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v německé spolkové zemi Baden-Württembeg. Prohuman. https://www.prohuman.sk/andragogika/vyuziti-metody-co-teaching-pri-vzdelavani-zaku-se-specialnimi-vzdelavacimi-potrebami 
  • VETEŠKA, Jaroslav, Zuzana SVOBODOVÁ a Michaela TURECKIOVÁ, 2022. Školský management: konceptualizace a klíčové oblasti oboru. [Praha]: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. ISBN 978-80-7603-348-1.

  

 

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (21.01.2023)

Předmět se zaměří na oblast sdílení a spolupráce v pedagogickém procesu, studenti se seznámí s principy  benchlearningu a vytvoří si vlastní benchlearningový projekt. Obsahově se benchlearningové projekty zaměří na oblast virtuálního co-teachingu jako možnosti spolupráce vzdělavatelů a na oblast tvorby klimatu a podpoře wellbeingu jako důležité části řízení pedagogického procesu. Předmět je vyučován převážně metodou obrácené učebny, s čímž budou studenti seznámeni na prvním setkání. Nedílnou součástí předmětu je tvorba portfolia. 

Tematické okruhy:

  1. Sdílení v pedagogickém procesu a jeho řízení
  2. Co-teaching a virtuální co-teaching
  3. Benschlearning jako metoda sdílení pedagogického procesu a učení se
  4. Wellbeing jako aktuální téma ve vzdělávání
  5. Klima ve škole 
  6. Etický kodex školy

Inovace sylabu kurzu vznikla jako výstup řešení projektu TAČR Nová metoda vzdělávání pro 21. století: Virtual-Co-Teaching, TL03000133 

 

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (24.01.2024)

Předložení a obhajoba portfolia (online)

Splnění všech zadaných individuálních i skupinových aktivit

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html