SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Management in Practice V - OK0732K53
Title: Řízení v praxi V
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023 to 2023
Semester: winter
E-Credits: 10
Examination process: winter s.:combined
Hours per week, examination: winter s.:0/24, Ex [HT]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: unknown / 1 (1)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level: basic
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Teacher(s): Mgr. Danuše Dvořáková
Pre-requisite : OK0732K47
Is interchangeable with: OK0732K27
Annotation -
Last update: Mgr. David Mück (10.10.2023)
The course is conceived as the culmination of the cycle of courses Management in Practice realized during the entire study of branch of School Management. It combines the theory of individual subjects of the field with practice, the aim is the gradual transformation of knowledge into skills, i.e. cultivation of management competencies of students. Part of the course is written and full-time reflection of the whole cycle of visits to schools, school facilities and other organizations.
Literature - Czech
Last update: Mgr. David Mück (10.10.2023)

BENDL, S. a kol. Klinická škola: místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů. Praha: PedF UK, 2011. 554 s. ISBN 978-80-7290-517-1.

TROJAN, V., TROJANOVÁ, I., TRUNDA, J. Základy školského managementu, elektronická učebnice. Praha: Ústřední knihovna UK, 2016. ISBN 978-80-88176-08-4.

KITZBERGER, J. Právo jako nástroj vzdělávací politiky. In.: TROJAN, V. Přístupy k efektivitě z pohledu managementu vzdělávání. Praha, PedF UK, 2016. ISBN 978-80-7290-897-4.

LHOTKOVÁ, I., TROJAN, V., KITZBERGER, J. Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer ČR, a. s., 2012. 103 s. ISBN 978-80-7357-899-2.

LMS Moodle
Protokoly (zaměření KÚ, PR, Reflexe)

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. David Mück (10.10.2023)

Předmět je koncipován jako vyvrcholení cyklu předmětů Řízení v praxi I. - IV.

  1. Návštěva krajského úřadu, odboru školství.
  2. Návštěva katedrové školy.
  3. Reflexe cyklu návštěv katedrových škol a ostatních školských institucí.
  4. Skupinová reflexe.

Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. David Mück (10.10.2023)
  • Účast na manažerské praxi na odboru školství krajského úřadu + odevzdání protokolu.
  • Účast na manažerské praxi na jedné katedrové škole, zaměřeno na právní problematiku + odevzdání protokolu.
  • Účast na prezenční výuce týkající se reflexe manažerské praxe + odevzdání zpětnovazebního hodnocení.

 Pozn.: Distanční forma výuky a atestace - dle aktuální situace.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html