SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Management in Practice III - OK0732K46
Title: Řízení v praxi III
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 8
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/24, C [HT]
Extent per academic year: 24 [hours]
Capacity: unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level: basic
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Pre-requisite : OK0732K42
Annotation -
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)
The aim of the course is to apply the acquired knowledge (from the subjects Leadership and Management of Educational Process) and their transformation into practical skills by solving practically oriented tasks in an environment of authentic school practice.
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, MS Teams, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.

Literature - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)
  • Literatura využívaná v předmětech Vedení lidí a Řízení pedagogického procesu
  • Protokoly dílčích manažerských praxí
Syllabus - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Tematicky je předmět Řízení v praxi III zaměřena na základní oblasti předmětů Řízení pedagogického procesu a Vedení lidí:
- tvorba, implementace a korekce ŠVP
- autoevaluace školy
- evaluace ped procesu, vytvoření systému hospitací na škole, hodnocení výsledků vzdělávání, nastavení kritérií
- řízení školy v souladu se všemi jejími funkcemi
- řízení změny v pedagogickém procesu
- stanovení prioritní oblasti rozvoje školy,základní tendence vzdělávací politiky, regionální i odborná specifika
- analýza vnějších a vnitřních podmínek ovlivňujících pedagogický proces školy (STEP, SWOT, užití dalších metod)
- identifikace a tvorba různých typů plánů a strategií
- styly vedení lidí, Emoční inteligence, Osobnost ředitele školy a jeho kompetence
- personální management - Výběr a adaptace pracovníků,Rozvoj a hodnocení pracovníků,Odměňování a péče o zaměstnance
- motivace - Tradičních motivační teorie,Moderní trendy v motivaci,Teorie vitality

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)
  • Příprava na setkání ve školách podle protokolů, návštěva webových stránek škol, příprava podnětů a dotazů
  • Aktivní účast na předepsaných setkáních
  • Odevzdané vypracované protokoly z návštěv jednotlivých škol
  • Zpětnovazební hodnocení praxí za semestr
  • Účast na prezenční výuce - reflexe praxí
  • Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html