SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Current Issues of School Management III - OK0732K24
Title: Aktuální otázky školského managementu III
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 3
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/12, C [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level: basic
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Annotation -
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)
The course develops current topics and knowledge in the field of school management. In this semester, the course focuses on the quality and efficiency of education in the context of RVP, the possibility of developing functional literacy in education, and the analysis of national and international educational data. The subject is lectured by experts from the Czech School Inspectorate.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Cílem předmětu je reflektovat aktuální témata školského managementu v kontextu vzdělávací politiky. Student se bude orientovat v problematice kvality a efektivity vzdělávání, funkční gramotnosti a vybraných tématech mezinárodní komparace.

Descriptors - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, MS Teams, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.

Literature - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Doporučené zdroje:

Kvalita a efektivita vzdělávání a vzdělávací soustavy ve školním roce 2017/2018 - výroční zpráva ČŠI. Dostupné on-line na: 

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Vyrocni-zpravy/KVALITA-A-EFEKTIVITA-VZDELAVANI-A-VZDELAVACI-S-(1)

Další zdroje:

Sekundární analýza PIRLS 2016. Dostupné on-line na:

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Sekundarni-analyza-PIRLS

Tematická zpráva - Rozvoj jazykové gramotnosti na ZŠ a SŠ ve školním roce 2018/2019. Dostupné on-line na:

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Rozvoj-jazykove-gramotnosti-na-ZS

Tematická zpráva - Rozvoj sociální gramotnosti na ZŠ a SŠ ve školním roce 2017/2018. Dostupné on-line na:

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Rozvoj-socialni-gramotnosti-na-ZS

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Rozvoj-ctenarske-gramotnosti-na-Z

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Rozvoj-matematicke-gramotnosti-na

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Rozvoj-informacni-gramotnosti-na

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-Dopady-povinneho-predskolniho-vzd

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Sekundarni-analyza-Vliv-slozeni-tridy,-metod-uplat

https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Sekundarni-analyza-Moderni-metody-vyuky-a-ICT-pohl

 

 

 

 

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Aktivní účast ve výuce. Distanční úkol (seminární práce).

 

Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Témata:

1. Kvalita a efektivita vzdělávání v kontextu vlivu RVP

2. Možnosti rozvoje funkčních gramotností ve vzdělávání

3. Náměty pro zvyšování kvality vzdělávání pohledem národních i mezinárodních vzdělávacích dat – vybraná témata

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html