SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Modern Management - OCSU19VP02
Title: Moderní management
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HS]
Capacity: unknown / unknown (50)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Guarantor: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA
Teacher(s): RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA
Annotation -
Last update: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA (08.09.2023)
Modern management includes two parts - marketing management of the school (creating a comprehensive management strategy that effectively uses all managerial functions) and management in the conditions of globalization (orientation in the main manifestations and trends of globalization in the field of education).
Literature - Czech
Last update: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA (08.09.2023)

Základní:

Interaktivní učebnice jako studijní opora pro asynchronní část (e-learning):

https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/marketing-management-ve-vzdelavani

AUTORSKÝ KOLEKTIV (2009). Řízení školy. 1. vyd. Praha: ASPI Wolters Kluwer.

EGER, L. (2021). Marketing školy [Online]. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni.

HEJLOVÁ, D. (2015). Public relations. Praha: Grada Publishing.

KOTLER, P. a ARMSTRONG, G. (c2004). Marketing. Praha: Grada.

PAULOVČÁKOVÁ, L. (2018). Marketing management ve vzdělávání. Elektronická publikace, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. (https://www.futurebooks.cz/books/pedfa_fof_3/)

PAULOVČÁKOVÁ, L. (2015). Marketing: přístup k marketingovému řízení (Vydání I). Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.

ŘEZÁČ, J. (2009). Moderní management. Brno: Computer Press.

Studijní materiály KAMV zaměřené na modul Teorie a praxe školského managementu včetně souboru studijních opor modulu Řízení školy ve znalostní společnosti projektu Profesionalizace KK

SVĚTLÍK, J. (2009). Marketingové řízení školy. 2. aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer. TRUNDA, J. a BŘÍZA, K. (2012). Řízení školy ve znalostní společnosti. Editor Václav Trojan. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.

VEBER, J. (2014). Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press.

VETEŠKA, J. a TURECKIOVÁ, M. (2020). Kompetence ve vzdělávání a strategie profesního rozvoje. Praha: Česká andragogická společnost.

VETEŠKA, J., M. TURECKIOVÁ a V. TROJAN. (Eds.) (2017). Aktuální přístupy managementu vzdělávání. Praha: Centrum školského managementu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.

VODÁČEK, L. a O. VODÁČKOVÁ (2013). Moderní management v teorii a praxi. 3. rozš. vyd. Praha: Management Press.

Syllabus - Czech
Last update: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA (08.09.2023)

Marketingové řízení školy:

Prezenční část:

●  pojetí marketingu a specifika marketingu ve vzdělávání,

●  provázanost marketingu a managementu školy,

●  marketingové řízení a marketingová strategie v oblasti vzdělávání,

●  řízení vztahu s klienty v oblasti vzdělávání, cílové skupiny,

●  implementace marketingu a kontrola.

Distanční část (asynchronní, e-learning):

●  analýza makroprostředí, mezoprostředí, mikroprostředí školy,

●  aplikace marketingového mixu ve škole.

Management v podmínkách globalizace:

Prezenční část:

●  základní pojmy,

●  hlavní projevy globalizace,

●  pozitiva, negativa, příležitosti a hrozby globalizace.

Distanční část:

●  vliv globalizace na školství.

Course completion requirements - Czech
Last update: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA (08.09.2023)

Znalostní test.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html