SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Social and Educational Psychology - OCDU19DV13
Title: Sociální a pedagogická psychologie
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 20 [hours]
Capacity: unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: PhDr. Veronika Blaho Vitošková, Ph.D.
Annotation -
Last update: Mgr. David Mück (27.01.2023)
The aim of the course is to acquire basic knowledge and techniques of social and pedagogical psychology, to support students in orientation in more complex schematic diagrams of disciplines, which will enable them to increase the comprehensibility of educational reality and familiarization with selected diagnostic (and self-diagnostic) this is what trainees need in order to exercise their profession.
Descriptors - Czech
Last update: Mgr. David Mück (27.01.2023)
Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.
Literature - Czech
Last update: Mgr. David Mück (27.01.2023)

HELLER, D. Sociální a pedagogická psychologie. Praha: Pedagogická fakulta UK, ÚPRPŠ. 2014.

HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2015.

MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013.

Doporučené

BENDL, S. a A. KUCHARSKÁ (eds.). Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie.

Praha: PedF UK, 2008.

ELLIOT, J. a M. PLACE. Dítě v nesnázích-příčiny, prevence, terapie. Praha: Grada, 2002.

HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. (Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče.) Praha: Portál, 2004.

HRABAL, V. a I. PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010.

HRABAL, V. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha: PedF UK, 2002.

MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998.

PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení (Perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci). Praha: PedF Uk, 2002.

ŠTECH, S. a J. ZAPLETALOVÁ. Úvod do školní psychologie. Praha: Portál, 2013.

VALENTOVÁ, L. a kol. Školní poradenství I a II. Praha: PedF UK, 2013.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. David Mück (27.01.2023)

­Sociální psychologie by měla především poskytnout informace o sociálním dění ve skupině a dalších sociálně psychologických jevech, jejichž znalost je potřebná pro práci s lidmi.

­Pedagogická psychologie je disciplínou, která přináší informace o psychologických předpokladech pedagogického působení. Teoretické znalosti budou studenti převážně získávat samostatným studiem, seminář pak bude zaměřen především na získání praktických dovedností v oblasti aplikace znalostí sociální a pedagogické psychologie v praxi.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. David Mück (27.01.2023)

Zkouška: vědomostní test

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html