SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introduction to Study - OCDU19DV01
Title: Úvod do studia
Guaranteed by: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (0)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Guarantor: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Annotation -
Last update: Mgr. David Mück (09.09.2022)
The aim of the course is to provide basic information about the curriculum studied, its content and requirements for study, form and organization of distance form of study. The study program provides an input into the context of current issues of current education policy, which are further developed in relevant subjects.
Literature - Czech
Last update: Mgr. David Mück (09.09.2022)

KOHNOVÁ, J. Úvod do studia. Praha:Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290.

KOHNOVÁ, J. a kol. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-625-3.

KOHNOVÁ, J. Další vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-148-6.

NEJEDLÁ, D. Vývoj učitelského vzdělávání v českých zemích v letech 1946–1989. In Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. Praha: UK, 2002, s. 109–125. ISBN 80-7292-085-4.

PRŮCHA, J. a VETEŠKA, J. Andragogický slovník. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014. 320 s. ISBN 978-80-247-4748-4.

VESELÁ, Z. Vývoj české školy a učitelského vzdělávání. Brno, Masarykova univerzita, 1992. ISBN 80-210-0458-015-5.

VETEŠKA, J. Teorie vzdělávání dospělých. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019.

ZLÁMALOVÁ, H. Úvod do distančního vzdělávání. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2000. ISBN 80-86302-10-5.

Dokumenty:

Národní program rozvoje vzdělávání v České republice – Bílá kniha. Praha: ÚIV, 2001. ISBN 80-211-0372-8.

Zákon č. 111/1998  Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (v aktuálním znění novely).

Zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon (v aktuálním znění novely).

Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, (v aktuálním znění novely). 

Vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi
a kariérním systému pedagogických pracovníků. (v aktuálním znění novely).

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005 (v aktuálním znění novely).

Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: VÚP, 2007 (v aktuálním znění novely). http://www.nuv.cz/t/ivp-digi.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. David Mück (09.09.2022)

Seznámení s historickým kontextem učitelské profese.

Legislativní vymezení vzdělávání učitelů a přehled dokumentů vzdělávací politiky.

­Společné vzdělávání dětí, žáků a studentů jako priorita hlavního vzdělávacího proudu.

­Uvedení do metod distanční formy studia.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. David Mück (09.09.2022)

Zápočet: Seminární práce

Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html