|
|
|
||
Last update: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.04.2008)
|
|
||
Last update: BELOHLA/PEDF.CUNI.CZ (01.09.2011)
Cíl předmětu spočívá v prezentaci a osvojení poznatků a v získání dovednosti praktického uplatnění klasicko-romantického harmonického materiálu se zaměřením na diatoniku a mimotonální akordy. Prostředkem praktického osvojování dovedností je harmonizace a klavírní stylizace doprovodu lidové písně, úpravy pro vokální a vokálně-instrumentální provádění i harmonická analýza elementárních instuktivních skladeb odpovídajících stylových období. |
|
||
Last update: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (30.09.2020)
Způsob a čas výuky - individuální domluva s vyučujícím. Bude doplněno. |
|
||
Last update: BELOHLA/PEDF.CUNI.CZ (01.09.2011)
BEZDĚK, J. Úvod do harmonizace české lidové písně a do její jednoduché stylizace pro klavír a akordeon. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1995. 118 s. ISBN 80-7043-151-2. KOFROŇ, J. Učebnice harmonie. 6. vyd. Praha : Supraphon, 1981. 194 s. NEDĚLKA, M. Průvodce učitele praktickou harmonií. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2004. 111 s. ISBN 80- 7290-152-4. NEDĚLKA, M. Vícehlasá úprava lidové písně ve výuce praktické harmonie. In: Živá hudba XI. Praha : AMU, 1992, s. 79 - 88. PECHÁČEK, S. Hra písní na klavír. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 1999. 76 s. TICHÝ, V. Harmonicky myslet a slyšet. 1. vyd. Praha : HAMU, 1996. 267 s. ISBN 80-85883-10-4.
|
|
||
Last update: BELOHLA/PEDF.CUNI.CZ (01.09.2011)
Praktická prezentace 20 lidových písní dle vlastního výběru na klávesovém nástroji (s příslušnou stylizací doprovodu), s využitím hlavních a vedlejších a mimotonálních funkcí. Součástí praktické prezentace je harmonická analýza těchto vybraných písní. |
|
||
Last update: BELOHLA/PEDF.CUNI.CZ (01.09.2011)
1. Pojmoslovný systém. 2. Prodleva, ostinato a jejich kombinace. 3. Harmonické funkce. Stavba kadencí. 4. Uplatnění typických mimotonálních akordů.
Prezentace materiálu na klavíru nebo na elektronickém klávesovém nástroji. Harmonická analýza instruktivní nástrojové a vokální literatury klasicismu a raného romantismu s využitím aktuálních vědomostí a dovedností. |