|
|
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (21.06.2019)
|
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)
Doležalová, L. Terciární vzdělávání studentů se sluchovým postižením v České republice.Brno: MU, 2012. Hádková, K. Člověk se sluchovým postižením. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2015. Hádková, K. Vzdělávání žáků a studentů s kochleárním implantátem. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2012. Hádková, K. Životní situace studentů se sluchovým postižením při studiu na vysoké škole. S.34-58. In Květoňová, L. VŠ studium se zajištěním speciálně-pedagogických potřeb.Brno: Paido, 2007. Hrubý, J.: Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu I. Septima, Praha 2000 (1997) Hrubý, J.: Průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu II. Septima, Praha 1998. Horáková, R. Sluchové postižení – úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. Komorná, M. Psaná čeština českých neslyšících – čeština jako cizí jazyk.Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka o. s., 2008. Komorná, M. Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce. Praha: ČKTZJ, 2008. Janotová, N.,Řeháková, K.: Surdopedie. SPN, Praha 1990. Krahulcová, B.: Komunikace sluchově postižených. Karolinum, Praha 2002. Šándorová,Z.: Vybrané kapitoly z komprehenzivní surdopedie.Gaudeamus, HK, 2003. Krahulcová,B.: Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. Karolinum, Praha 1996. Sovák M.: Logopedie. SPN, Praha 1967, 1972, 1974, 1978, 1980. Sovák,M.:Logopedie předškolního věku, SPN, Praha 1984. Sovák,M.: Logopedie, metodika, didaktika. SPN, Praha 1984. actual journals |
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)
Student se seznámí se všemi druhy narušení komunikační schopnosti, a to narušením vývojovým i získaným. Budou mu přiblíženy následující kategorie narušené komunikační schopnosti: vývojová dysfázie, dyslalie, dysartrie, koktavost, breptavost, mutismus, palatolalie, mutismus, poruchy hlasu. Bude ozřejměn pojem symptomatické poruchy řeči. Student se seznámí se získanými neurogenními poruchami řeči v dospělosti, a to s afázií a dysartrií. U každého druhu narušení získá poznatky o etiologii, symptomatologii, klasifikaci, stručný přehled o možnostech diagnostiky a následné terapie. Budou prezentovány případové studie dětí i dospělých s jednotlivými druhy narušení komunikační schopnosti. Význam sluchové výchovy v doplňovaných orálních vzdělávacích programech, ve vzdělávacích programech s totální komunikací a vzdělávacích programech bilingválních. Technické prostředky a pomůcky sluchově postižených. Audiovizuální technika, videotechnika a počítače ve speciální výchově a rehabilitaci i poradenské činnosti sluchově postižených. |
|
||
Last update: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)
seminar work |