Last update: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. (09.02.2022)
The aim of the compulsory professional practice in the Speech Therapy study programme is to consolidate the pedagogical, psychological and especially professional special pedagogical knowledge and didactic skills of students by verifying them through practical application. The compulsory professional practice subjects are included in all years of the Master's degree programme in such a way that their focus enables the systematic development of the student's competences in the field of speech therapy. The content of the individual professional practice courses is interrelated with the courses of the profiling foundation, which allows, in accordance with the philosophy of the entire programme, to systematically apply the acquired knowledge and skills with regard to the specifics in the education of individual age groups of clients (early childhood, preschool, school age, adulthood and seniors). Emphasis is placed on the gradual increase of demands on students in practical activities and a close link to the graduate profile. Students' activities are continuously reflected. The Professional Practice Portfolio is used as an evaluation tool for formative assessment. The culmination of the professional practice is the course Coherent Practice, included in the last semester of the study.
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (27.04.2020)
Cílem povinné odborné praxe ve studijním programu Logopedie je upevnění pedagogických, psychologických, a především odborných speciálně pedagogických znalostí a didaktických dovedností studentů jejich ověřením praktickou aplikací. Povinné předměty odborné praxe jsou zařazeny do všech ročníků magisterského studijního programu tak, aby svým zaměřením umožňovaly systematické rozvíjení kompetencí studenta v oblasti logopedie. Obsah jednotlivých předmětů odborné praxe je provázán s předměty profilujícího základu, čímž umožňuje v souladu s filozofií celého programu systémově aplikovat osvojené znalosti a dovednosti vzhledem ke specifikům v edukaci jednotlivých věkových skupin klientů (raného a předškolního věku, školního věku, dospělého věku a seniorů).
Důraz je kladen na postupné zvyšování nároků na studenty při praktických činnostech a úzkou vazbu na profil absolventa. Aktivity studentů jsou průběžně reflektovány. Jako evaluační nástroj formativního hodnocení je využíváno Portfolio odborné praxe. Završením odborných praxí je předmět Souvislá praxe, zařazený do posledního semestru studia.
Descriptors - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (12.02.2022)
Předmět má 6 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 180 hodinám.
Přímá výuka:
· cvičení/praxe 60 hodin
Příprava:
· samostudium odborné literatury 60 hodin
· zpracování reflektivních úkolů a příprava na praxi 30 hodin
Příprava na zápočet: 30 hodin celkem
Studentům budou poskytnuty informace o organizaci praxe před zahájením výuky.
Literature - Czech
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (27.04.2020)
Povinná:
BENDL, Stanislav, KUCHARSKÁ, Anna a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008. HLAĎO, Petr, HORÁČKOVÁ, Marie a Lenka DANIELOVÁ. (2010).Pedagogická praxe. Vyd. 1. Brno: Mendelova univerzita v Brně. 97 s. ISBN 978-80-7375-468-6. KEPKA, Josef a KLEČKOVÁ, Gabriela.Pedagogická praxe: metodické pokyny. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2007. 152 s. ISBN 978-80-7043-590-8. Kolektiv autorů.Soubor metodických materiálů pro asistenty pedagoga.Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. MAZÁČOVÁ, Nataša. (2014). Pedagogická praxe. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 74 s. ISBN 978-80-7290-673-4.
Doporučená:
KLUGEROVÁ, Jarmila a NĚMEC, Zbyněk. (2014). Speciálněpedagogická praxe ve vysokoškolském studiu. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského. 74 s. ISBN 978-80-7452-100-3.
Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. (02.02.2021)
Cílem předmětu Oborová praxe II surdopedická je vést studenty k praktickému využití znalostí získaných ve studiu ostatních odborných předmětů. Praxe je zaměřena na specifickou problematiku žáků se sluchovým postižením ve školním věku. Probíhá pod supervizí zvoleného pracoviště a garanta oborové praxe. Student se spolupodílí na vzdělávacím procesu žáků se sluchovým postižením. Je schopen interpretovat a obhájit zvolené postupy, metody, které v praxi aplikoval. Vede portfolio odborné praxe. Své působení, závěry z praxe prezentuje formou, která je předem stanovena.
Course completion requirements - Czech
Last update: doc. PhDr. Kateřina Hádková, Ph.D. (27.01.2024)
Zpracování Deníku praxe a v rámci každé návštěvy školy vyplnit alespoň jeden záznamový arch jako součást Portfólia praxí. 100% docházka.