|
|
|
||
Last update: Jana Kolářová (02.10.2019)
|
|
||
Last update: Jana Kolářová (06.05.2019)
Cílem předmětu je navázat na obecnou psychologii a psychologii komunikace seznámením s vývojem osobnosti, faktory vývoje, stádii vývoje, protektivními a patologickými faktory vývoje. |
|
||
Last update: Jana Kolářová (02.10.2019)
Psychický vývoj - interakce mezi dědičností a prostředím. Vývojová stadia, kognitivní vývoj v dětství, základní teorie (Piaget, aj.). Osobnostní a sociální vývoj - temperament, rané sociální chování, připoutání, pozdější vývoj, gender identita. Vývoj v adolescenci. Dospělost, stáří. Vývojové poruchy ve vztahu k užívání návykových látek. |
|
||
Last update: Jana Kolářová (02.10.2019)
1. Hill, G.. (2004). Moderní psychologie. Praha: Portál. 2. Atkinson, R. L. a kol. (2005). Psychologie. Praha: Portál. Doporučená literatura: Langmajer, J., Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing. Vágnerová, M. (2000). Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál. 5. Šulová, L. (2004). Raný psychický vývoj dítěte. Praha: Karolinum. |
|
||
Last update: Jana Kolářová (06.05.2019)
Přednášky probíhají jednou za 14 dnů (2 hodiny) a účast na nich je dobrovolná a není sledovaná. Do přednášek je koncentrovaná teoretická část předmětu a jeho hlavní teoretické bloky. Přednášky jsou rozděleny do celkem 15 tématických bloků z nichž každý má též svoji seminární část. |
|
||
Last update: PhDr. Lenka Čablová (26.09.2012)
Požadavky na ukončení/absolvování předmětu:
Požadavky k absolvování předmětu: a) 20% hodnocení: docházka na semináře (50% účast na seminářích) b) 30% hodnocní (zápočet): prezentace a zpracování autoreferátu z okruhu témat c) 50% hodnocení (zkouška): závěrečný test znalostí základní pojmů a koncepcí, včetně informací z prezentovaných referátů
Zkouška dle seznamu témat: 1. Předmět a metody vývojové psychologie, 2. Vývojová psychologie a hraniční disciplíny, 3. Charakteristika jednotlivých vývojových období, 4. Rozdíly v psychickém vývoji chlapců a dívek, 5. Teorie duševního vývoje člověka, 6. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě, 7. Problémy způsobené návykovými látkami u dětí a dospívajících, 8. Časná diagnostika a intervence.
Výstupní hodnocení: a) 100-85%: výborně b) 84-70%: velmi dobře c) 69-55%: dobře d) 54% a méně: neprospěl
|