Principles of safety in teaching swimming. Rescue of drowning.
Last update: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (21.10.2009)
Zásady bezpečnosti při výuce plavání. Záchrana tonoucího.
Aim of the course -
Last update: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (21.11.2012)
Adoptthe principles of safetyand handlethe waterrescue.
Last update: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)
Osvojit si zásady bezpečnosti u vody a zvládnout záchranné akce.
Descriptors -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)
If it is necessary to introduce a distance form of teaching, this teaching will take place online in a virtual environment on the Microsoft Teams platform in the form of lectures, consultations for lectures, presentations of student assignments, including their analysis and reflection on these tasks and discussions.
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (21.10.2020)
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.
Link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9769
Literature -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)
Čechovská, I.,Miler, T.Swimming.GradaPublishing, 2001. Miler, T.Paramedic- safety andrescue ofthe water.Prague:CRCCRC, 1999. Kaufman, J.et al.Rescuer.First aid.Prague:Charles University, 2000. Dvořáková, H., Engelthalerová, Z. et al (2017).Physical Education at Primary School - kpt.4.8 - Swimming.Prague: Karolinum. Hrabinec, J.et al.(2017).Physical Education at Primary School - kpt.2.5 - Swimming.Prague: Karolinum.
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)
Čechovská, I., Miler, T. Plavání. Grada Publishing, 2001. Miler, T. Záchranář - bezpečnost a záchrana u vody. Praha: VZS ČČK, 1999. Kaufman, J. a kol. Záchranář. První pomoc. Praha: UK, 2000. Dvořáková, H.,Engelthalerová, Z. a kol.(2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy - kpt. 4.8 - Plavání. Praha: Karolinum. Hrabinec,J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy - kpt.2.5 - Plavání. Praha: Karolinum.
Syllabus -
Last update: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (21.11.2012)
Development ofswimmingenduranceand strength.Specialpreparationforswimmingrescuedrowning.Swimmingin difficultconditions.Helping an exhaustedswimmer.Rescueequipment.Actionsalvation.Credit requirements: active participation, practicaltest -actionsalvation.
Last update: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (22.03.2015)
Rozvoj plavecké vytrvalosti a síly. Speciální plavecká průprava pro záchranu tonoucích. Plavání ve ztížených podmínkách. Dopomoc unavenému plavci. Záchranné pomůcky. Akce záchrany. Požadavky k zápočtu: aktivní účast, praktický test - akce záchrany, tažení tonoucího, lovení předmětů.
Course completion requirements -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (30.10.2019)
85% active participation in lessons - swim 400 meters by swimming crawl, - Demonstrate a drowning rescue action. - towing a manikin over a distance of 25 m, - bottom fishing at a depth of 4.2m - jump from 3m board - 200m swimming in clothing
Students swim alone in separate lanes and each student has 2 corrective attempts to pass the credit
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)
85% aktivní účast na výuce
- uplavat 400m plaveckým způsobem kraul,
- předvést akci záchrany tonoucího,
- tažení "figuríny" na vzdálenost 25m,
- lovení předmětů ze dna v hloubce 4,2m
- skok z 3m prkna
- 200m plavání v oděvu
Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu
Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.