|
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (27.01.2023)
Nejsou. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (29.01.2024)
Seminář bude zaměřen především na praktickou činnost s žákovskými komunikáty. K tomu je předepsána znalost těchto dokumentů: Výsledky šetření PISA Současné diskusní platformy, tj. webové portály (např. http://diskuze.rvp.cz/) a časopisy (Český jazyk a literatura, Didaktické studie). Současné diskuse v laických i oborových médiích. Materiály týkající se maturitní zkoušky z českého jazyka (http://www.novamaturita.cz).
Publikace (výběr bude specifikován): Walterová, Eliška a kol. Dva světy základní školy?: úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2011. 350 s. ISBN 978-80-246-2043-5. Didaktické studie, roč. 4, č. 2, monotematické číslo Současné pohledy na klíčové vzdělávací oblasti a proces učení. Didaktické studie, roč. 5, č. 1, monotematické číslo Jazyková výchova ve škole 21. století. |
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (29.01.2024)
1. Instrospekce vlastní vzdělávací historie v předmětu český jazyk I 2. Instrospekce vlastní vzdělávací historie v předmětu český jazyk II 3. Hodnocení v českém jazyce, testování, standardizované testy, maturitní testy 4. Diskuse nad příčinami neúspěchu v českém jazyce, metodika na tvorbu písemných prací a testů 5. Žák se SVP, žák cizinec, mezipředmětové neúspěchy (např. slovní úlohy v matematice). 6. Shrnutí důvodů hlavních neúspěchů v ČJ a metodická doporučení V kurzu bude implementovaná metodika tvorby a využití didaktických testů ve vyučovacím předmětu Český jazyk a literatura. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. logolink: |
|
||
Last update: prof. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. (29.01.2024)
Seminář bude zaměřen na práci s žáky, kteří jsou v českém jazyce neúspěšní z různých důvodů (poruchy učení, žák-cizinec, vztah žáka k vyučovacímu předmětu, kognitivní náročnost učiva, nedostatečná komunikační kompetence aj.). Pozornost bude věnována výsledkům mezinárodních srovnávacích testů a příčinám nízké úspěšnosti českých žáků i příčinám neúspěchu žáků v průběhu středoškolského vzdělávání. |