|
|
|
||
Last update: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (03.09.2021)
|
|
||
Last update: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (03.09.2021)
Students can characterize and put into context basic didactic concepts in the context of teaching pedagogical subjects. They can demonstrate orientation in the curriculum of teaching pedagogical sciences at secondary schools, and they can understand the principles of didactic analysis of the curriculum |
|
||
Last update: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (30.08.2021)
Předmět má 5 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 135 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 30 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 45 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 12 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 15 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 18 hodin. Seminární práce 10 hodin, příprava na zkoušku a zkouška 20 hodin. |
|
||
Last update: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (03.09.2021)
Kyriacou, C. (2012). Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování (Vyd. 4). Praha: Portál. Musil, R. (2014). Pedagogika pro střední pedagogické školy. Praha: Informatorium. Národní ústav pro vzdělávání: Rámcové vzdělávací programy [Online]. (2019). Retrieved from http://www.nuv.cz/t/rvp Petty, G. (2013). Moderní vyučování (6., rozš. a přeprac. vyd.). Praha: Portál. Skalková, J. (2007). Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada. Stodůlková, E., & Zapletalová, E. (2015). Pedagogika pro střední školy (Druhé, aktualizované a rozšířené vydání). Beroun: Machart. Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál. Vališová, A., Kasíková, H., & Bureš, M. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozš. a aktualiz. vyd). Praha: Grada. Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada. |
|
||
Last update: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. (03.09.2021)
1. Portfolio, types, forms and purpose. Didactic portfolio. 2. Teaching pedagogy in secondary schools and observational practice in the field. Hospitation records, tools for assessing the quality of teaching pedagogy. 3. Curriculum of pedagogical subjects at the Pedagogical Lyceus: concepts, goals, thematic units and outputs. Needs of pupils in teaching, profile of the graduate. 4. Curriculum of pedagogical subjects in the field of Preschool and extracurricular pedagogy: concepts, goals, thematic units and outputs. Needs of pupils in teaching, profile of the graduate. 5. Curriculum of pedagogical subjects in the field of Social Activities: concepts, goals, thematic units and outputs. Needs of pupils in teaching, profile of the graduate. 6. Curriculum of pedagogical subjects in pedagogy for assistants in education: concepts, goals, thematic units and outputs. Needs of pupils in teaching, profile of the graduate. |
|
||
Last update: Mgr. Ráchel Mazúchová (22.09.2023)
1. část
2. část
|