Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (26.10.2019)
The course introduces students to various educational institutions, they plan and later realize their internships in a selected educational institution. They use the theoretical findings they learned about in their previous study. They make a portfolio that describes targets of their internship, introduces the institution and compares it to similar institutions abroad.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)
V kurzu se studenti seznamují s různými vzdělávacími institucemi a následně plánují a realizují svou praxi ve vybraném zařízení zaměřeném na výchovu nebo vzdělávání. Vycházejí přitom z teoretických poznatků, získaných během předchozího studia. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a její srovnání s podobnými institucemi v zahraničí.
Aim of the course -
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (12.07.2019)
The aim of this course is that students use their knowledge and skills acquired during their study and previous internship and display professional educational performance.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)
Cílem kurzu je seznámit studenty s různými vzdělávacími institucemi. Studenti využívají vědomostí a dovedností získaných v průběhu jejich studia a snaží se podávat profesionální pedagogický výkon.
Literature -
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (26.10.2019)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Requirements to the exam -
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (26.10.2019)
Submission of the portfolio in electronic form within the set deadline.
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)
Odevzdání portfolia v elektronické podobě ve stanoveném termínu.
Syllabus -
Last update: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (12.07.2019)
1. Preparation for internship - choice of institution, setting goals and internship schedule
2. Conducting Internship - length of internship at the chosen institution: min. 20 hours, making portfolios
3. Analysis of internship - presentation of students' portfolios at seminars, analysis of students' educational performance, formulating recommendations for further educational work
Last update: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)
1. Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: instituce pro vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, základní školy, střední školy, volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy atd.
2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracovávání portfolií.