you can enroll for the course repeatedly course can be enrolled in outside the study plan enabled for web enrollment you can enroll for the course in winter and in summer semester
This e-learning course is aimed at students on at least A2+ who are preparing for the Academic Reading exam and want to expand their reading comprehension of academic texts. The language of tuition is Czech and German. Required knowledge of Czech at least at level C1.
The course is conceived as training of reading comprehension skills on B2 level with a focus on understanding longer scholarly texts (understanding the gist as well as reading for detail).
The course requires regular fulfilment of assigned exercises and tasks on the Moodle platform. The assignments take up approximately 90 minutes/week.
Last update: Klára Tschek, M.A. (11.09.2023)
E-larningový kurz je určen pro studenty se vstupní znalostí na úrovni minimálně A2+, kteří se připravují na zkoušku Akademické čtení či si chtějí prohloubit dovednost čtení akademických a odborných textů. Vyučovacím jazykem je čeština a němčina.
Náplní kurzu je nácvik receptivní dovednosti čtení s porozuměním na úrovni B2 se zaměřením na schopnost porozumění delšímu odbornému textu (pochopení základního smyslu textu i zachycení detailní informace)
Kurz vyžaduje pravdidelné plnění cvičení a úkolů na platformě moodle. Časová náročnost odpovídá zhruba 2-hodinovému prezenčnímu kurzu.
Od r. 2021/22 je předmět zakončen atestací a současně je v záměnnosti se samostatnou zkouškou Akademické čtení v rámci společného základu (ASZNJ2000).
V praxi to znamená, že student, který má ve studijním plánu předepsánu zkoušku společného základu „Cizí jazyk II - Akademické čtení“ si může vybrat, zda se zapíše na samostatnou Zk – kód ASZNJ2000, nebo se zapíše do kurzu „Akademické čtení“ - kód ASZNJ3050 či "Akademické čtení. E-learning" - kód ASZNJ3053, zakončeného Zk. Atestace z kurzu mu pak automaticky splní povinnost zkoušky z 2. jazyka ve společném základu (kód ASZNJ2000 si tedy už student nezapisuje).
Do kurzu se mohou zapsat i studenti, kteří Zk z němčiny jako 2. jazyka nepotřebují, ale chtějí se zlepšit v práci s odborným cizojazyčným textem, rozšířit si slovní zásobu a seznámit se se složitějšími gramatickými strukturami.
Aim of the course - Czech
Last update: Klára Tschek, M.A. (17.09.2022)
Studenti budou znát typické jazykové struktury odborných textů v němčině.
Studenti budou schopni používat strategie pro orientaci v textu, pro výběr klíčových informací a pro hledání odpovědí na vlastní otázky
Studenti budou schopni samostatně vyhledávat odborné texty týkající se jejich studijního oboru.
Při práci s textem z vlastního předmětu si studenti rozšíří i odbornou slovní zásobu.
Course completion requirements - Czech
Last update: Klára Tschek, M.A. (03.09.2023)
Pravidelné a úspěšné absolvování cvičení a úkolů na platformě moodle a závěrečné atestace
Hodnocení: 70% práce v kurzu, 30% závěrečná atestace
Literature - Czech
Last update: Klára Tschek, M.A. (12.09.2019)
Odborné texty vybrané z aktuálních publikací a orientované na studijní potřeby studentů
Doporučená literatura:
Bayerlein, O., Buchner, P: Lesen. Campus Deutsch, Hueber 2013 Brandi, M.-L., Momenteau, B. Lesekurs für Geisteswissenschaftler. Textreihen und Übungen für Anfänger, Klett 1992 Brandi, M.-L., Momenteau, B. Lesekurs für Geisteswissenschaftler. Textreihen und Übungen für Fortgeschrittene, Klett 1992 Heringer, H .J.: Lesen lehren lernen: Eine rezeptive Grammatik des Deutschen, De Gruyter 1989
Teaching methods - Czech
Last update: Klára Tschek, M.A. (12.09.2019)
E-learningová
Syllabus - Czech
Last update: Klára Tschek, M.A. (12.09.2019)
Strategie čtení: Formulace hypotéz, formulace otázek k textu, skimming, scanning, odvozování slov z kontextu, shrnutí textu
German at a level of at least A2+, the level will be tested by a diagnostic at the beginning of the course. One part of the test is a face-to-face-test.
Knowledge of Czech at a minimum level of C1.
Last update: Klára Tschek, M.A. (30.05.2024)
Vstupní znalosti minimálně na úrovni A2+, úroveň bude prověřena dvoudílným diagnostickým testem na začátku kurzu. Jedna část testu je prezenční.