|
|
|
||
Last update: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Last update: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (11.09.2023)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 135 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 16 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 15 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 17 hodin. Tvorba seminární práce 20 hodin. Příprava na klasifikovaný zápočet 35 hodin. |
|
||
Last update: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (06.09.2023)
ŠÁNDOR, A. Jak přežít nejen teroristický útok. Praha: AUTREO, 2017 BALABÁN, M. & STEJSKAL, L. . Kapitoly o bezpečnosti. Praha: Karolinum UK, 2010. KOPECKÝ, M., TILCEROVÁ, E. & ŠIMAN, J. Ochrana člověka za mimořádných událostí. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouc,.2014. Bezpečnostní strategie ČR. .Praha: MZV, 2019. Škola a neštěstí: Jsme připraveni! Metodika pro školy a školská zařízení. on-line [cit. 6.9.2023]. Dostupné z: https://www.bozpinfo.cz/sites/default/files/obsah/super-obsah/mimoradne-situace-ve-skolach-prakticke-rady/soubory/metodikaskolaanestestijsmepripraveni2023.pdf ANTUŠÁK, E. & VILÁŠEK, J. Základy teorie krizového managementu. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016. BERANOVÁ, E. & et. al. První pomoc není věda. Praha: Český červený kříž, (2017). |
|
||
Last update: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (06.09.2023)
2. Credit test: pass rate in credit test (min. 75%). One due date and two remedial dates for the credit test are possible. |
|
||
Last update: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (06.09.2023)
1. Definition of "emergencies" and their division. 2. State's role in managing selected emergencies. 3. Basic guidelines for the population in the event of an emergency. 4. Description, causes, consequences and protection of humans from natural emergencies. 5. Description, causes, consequences and protection of the population from anthropogenic emergencies. 6. Description, causes, consequences and protection of the population from radiation emergencies. 7. Description, causes, consequences and protection of the population from terrorist attack. 8. Basic pre-medical first aid in the event of an emergency. 9. The most common emergencies in school and their solutions. 10. Activities of the Integrated Rescue System. |
|
||
Last update: Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. (11.09.2023)
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: 1. 1. Vypracování všech úkolů zadaných k danému předmětu v Moodle a jejich odevzdání v předem daném termínu (nutné získat minimálně 60 b. z každého průběžného úkolu). Protože je předmět hodnocen 5 kredity, bude pro úspěšné absolvování předmětu třeba vypracovat i zápočtovou práci na předem domluvené téma a odevzdat jí v předem domluveném termínu. Pokud nebudou všechny zadané úkoly odevzdány v Moodle v uvedeném termínu nebo student z každého průběžného úkolu nezíská min. 60 b., nebude připuštěn k závěrečnému testu a nesplní tak všechny požadavky ke klasifokovanému zápočtu. Ze závažných důvodů si student může před daným termínem odevzdání úkolu do Moodle písemně (e-mailem) požádat o posunutí termínu odevzdání na jiný, předem určený, termín.
3. Zápočtový test: úspěšnost v zápočtovém testu (min. 75 %). Je možný jeden řádný termín a dva opravné termíny zápočtového testu. |